Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
BMW M3 är en förädling av 3-serien. Under skalet av kjolar och vingar finns ett fintrimmat chassi och en kraftfull fyrventilsmotor med fyra cylindrar som ger 200 hästkrafter.BMW M3 är en förädling av 3-serien. Under skalet av kjolar och vingar finns ett fintrimmat chassi och en kraftfull fyrventilsmotor med fyra cylindrar som ger 200 hästkrafter.BMW M3 är en förädling av 3-serien. Under skalet av kjolar och vingar finns ett fintrimmat chassi och en kraftfull fyrventilsmotor med fyra cylindrar som ger 200 hästkrafter.
BMW M3 är en förädling av 3-serien. Under skalet av kjolar och vingar finns ett fintrimmat chassi och en kraftfull fyrventilsmotor med fyra cylindrar som ger 200 hästkrafter. Foto: Teknikens Världs arkiv

BMW M3 E30 (1986)

BMW M3BMW M3BMW M3

Foto: Teknikens Världs arkiv

BMW M3

Från den här vinkeln syns det att bakrutan har vinklats om och att bagageluckan har höjts – allt med tanke på aerodynamik. Bensintanken har ökat i volym från 55 till 70 liter, vilket inkräktar på bagageutrymmet.Från den här vinkeln syns det att bakrutan har vinklats om och att bagageluckan har höjts – allt med tanke på aerodynamik. Bensintanken har ökat i volym från 55 till 70 liter, vilket inkräktar på bagageutrymmet.Från den här vinkeln syns det att bakrutan har vinklats om och att bagageluckan har höjts – allt med tanke på aerodynamik. Bensintanken har ökat i volym från 55 till 70 liter, vilket inkräktar på bagageutrymmet.

Foto: Teknikens Världs arkiv

Från den här vinkeln syns det att bakrutan har vinklats om och att bagageluckan har höjts – allt med tanke på aerodynamik. Bensintanken har ökat i volym från 55 till 70 liter, vilket inkräktar på bagageutrymmet.

Härliga röda sportbilar i lika härlig kurva. Skoda kräver dock i högre grad sin förare medan vem som helst kan köra snabbt i en M3.Härliga röda sportbilar i lika härlig kurva. Skoda kräver dock i högre grad sin förare medan vem som helst kan köra snabbt i en M3.Härliga röda sportbilar i lika härlig kurva. Skoda kräver dock i högre grad sin förare medan vem som helst kan köra snabbt i en M3.

Foto: Teknikens Världs arkiv

Härliga röda sportbilar i lika härlig kurva. Skoda kräver dock i högre grad sin förare medan vem som helst kan köra snabbt i en M3.

BMW M3 är en förädling av 3-serien. Under skalet av kjolar och vingar finns ett fintrimmat chassi och en kraftfull fyrventilsmotor med fyra cylindrar som ger 200 hästkrafter.BMW M3 är en förädling av 3-serien. Under skalet av kjolar och vingar finns ett fintrimmat chassi och en kraftfull fyrventilsmotor med fyra cylindrar som ger 200 hästkrafter.BMW M3 är en förädling av 3-serien. Under skalet av kjolar och vingar finns ett fintrimmat chassi och en kraftfull fyrventilsmotor med fyra cylindrar som ger 200 hästkrafter.

Foto: Teknikens Världs arkiv

BMW M3 är en förädling av 3-serien. Under skalet av kjolar och vingar finns ett fintrimmat chassi och en kraftfull fyrventilsmotor med fyra cylindrar som ger 200 hästkrafter.

Utseendet sägs vara ett strikt resultat av funktionalism och inte ha något med kosmetika att göra!Utseendet sägs vara ett strikt resultat av funktionalism och inte ha något med kosmetika att göra!Utseendet sägs vara ett strikt resultat av funktionalism och inte ha något med kosmetika att göra!

Foto: Teknikens Världs arkiv

Utseendet sägs vara ett strikt resultat av funktionalism och inte ha något med kosmetika att göra!

BMW M3 i sin rätta miljö: här pa Mugello-banan. Vägegenskaperna är snälla och bakvagnen ligger fast mot asfalten på ett tryggare sätt jämfört med den ”vanliga” 3-serien.BMW M3 i sin rätta miljö: här pa Mugello-banan. Vägegenskaperna är snälla och bakvagnen ligger fast mot asfalten på ett tryggare sätt jämfört med den ”vanliga” 3-serien.BMW M3 i sin rätta miljö: här pa Mugello-banan. Vägegenskaperna är snälla och bakvagnen ligger fast mot asfalten på ett tryggare sätt jämfört med den ”vanliga” 3-serien.

Foto: Teknikens Världs arkiv

BMW M3 i sin rätta miljö: här pa Mugello-banan. Vägegenskaperna är snälla och bakvagnen ligger fast mot asfalten på ett tryggare sätt jämfört med den ”vanliga” 3-serien.

BMW M3BMW M3BMW M3

Foto: Teknikens Världs arkiv

BMW M3

Förstklassig interiör. Instrumenteringen är oförändrad förutom att en oljetrycksmätare har ersatt förbrukningsmätaren. Svårjobbad dator.Förstklassig interiör. Instrumenteringen är oförändrad förutom att en oljetrycksmätare har ersatt förbrukningsmätaren. Svårjobbad dator.Förstklassig interiör. Instrumenteringen är oförändrad förutom att en oljetrycksmätare har ersatt förbrukningsmätaren. Svårjobbad dator.

Foto: Teknikens Världs arkiv

Förstklassig interiör. Instrumenteringen är oförändrad förutom att en oljetrycksmätare har ersatt förbrukningsmätaren. Svårjobbad dator.

Fyrventilsteknik är det som gäller bland dagens prestandabilar. Att BMW valt en fyrcylindrig motor för sport beror pa att man eftersträvar varvvillighet.Fyrventilsteknik är det som gäller bland dagens prestandabilar. Att BMW valt en fyrcylindrig motor för sport beror pa att man eftersträvar varvvillighet.Fyrventilsteknik är det som gäller bland dagens prestandabilar. Att BMW valt en fyrcylindrig motor för sport beror pa att man eftersträvar varvvillighet.

Foto: Teknikens Världs arkiv

Fyrventilsteknik är det som gäller bland dagens prestandabilar. Att BMW valt en fyrcylindrig motor för sport beror pa att man eftersträvar varvvillighet.