BMW X6 provkörning

Teknikens Värld

Utseendet är i grunden detsamma som hos föregångaren, men med bland annat lägre svansföring har BMW lyckats få den att se mindre ut än vad den är.

Klanderfri åkkomfort. Två chassisättningar finns, samt en kombination. Och adaptivt M Sport-chassi, så klart.

Foto: Mattias Rabe

Aktivera Hill Descent Control, ställ in 5 km/h och du behöver bara styra i nedförsluten. Bilen sköter resten.

Öppningar bakom främre hjulhusen låter luften flöda optimalt runt bilen. 20 tum på vår bil, 19 är standard.

Sober lager på lager-layout med högre kvalitetskänsla än i föregångaren. Tydliga mätartavlor, men head up-display bör ändå kryssas i.

Skärmen rymmer all möjlig information. Här ser vi hur höger bakhjul har moment vid lutning på 22 grader.

X6 har fått bättre utrymme i baksätet. Bagageutrymmet har vuxit något till 580 liter, lite mer än en V70.

Notera vattendropparna på sidan. På dyblöt halkbana utan ESP fick man känna på xDrive-fyrhjulsdriften i sin renaste form.