Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Karossen har ingen vinge men väl en ellipsformad ljuddämpare på tvären mellan bakhjulen, och den fungerar som en spoiler som suger baken mot marken.Karossen har ingen vinge men väl en ellipsformad ljuddämpare på tvären mellan bakhjulen, och den fungerar som en spoiler som suger baken mot marken.Karossen har ingen vinge men väl en ellipsformad ljuddämpare på tvären mellan bakhjulen, och den fungerar som en spoiler som suger baken mot marken.
Karossen har ingen vinge men väl en ellipsformad ljuddämpare på tvären mellan bakhjulen, och den fungerar som en spoiler som suger baken mot marken. Foto: Glenn Lindberg

BMW Z1 provkörning

Karossen har ingen vinge men väl en ellipsformad ljuddämpare på tvären mellan bakhjulen, och den fungerar som en spoiler som suger baken mot marken.Karossen har ingen vinge men väl en ellipsformad ljuddämpare på tvären mellan bakhjulen, och den fungerar som en spoiler som suger baken mot marken.Karossen har ingen vinge men väl en ellipsformad ljuddämpare på tvären mellan bakhjulen, och den fungerar som en spoiler som suger baken mot marken.

Foto: Glenn Lindberg

Karossen har ingen vinge men väl en ellipsformad ljuddämpare på tvären mellan bakhjulen, och den fungerar som en spoiler som suger baken mot marken.

Tanken var att kunderna skulle köpa en "extra" plastkaross och själva kunna byta panelerna för att få en annan färg på bilen.Tanken var att kunderna skulle köpa en "extra" plastkaross och själva kunna byta panelerna för att få en annan färg på bilen.Tanken var att kunderna skulle köpa en "extra" plastkaross och själva kunna byta panelerna för att få en annan färg på bilen.

Foto: Glenn Lindberg

Tanken var att kunderna skulle köpa en "extra" plastkaross och själva kunna byta panelerna för att få en annan färg på bilen.

Z1 har skivbromsar runt om men ventilerade skivor endast fram. Bakaxelkonstruktionen påminner om den i E30 M3.Z1 har skivbromsar runt om men ventilerade skivor endast fram. Bakaxelkonstruktionen påminner om den i E30 M3.Z1 har skivbromsar runt om men ventilerade skivor endast fram. Bakaxelkonstruktionen påminner om den i E30 M3.

Foto: Glenn Lindberg

Z1 har skivbromsar runt om men ventilerade skivor endast fram. Bakaxelkonstruktionen påminner om den i E30 M3.

Z1 ska köras taklöst. Det finns dock ett tygtak som fälls upp och ned helt manuellt.Z1 ska köras taklöst. Det finns dock ett tygtak som fälls upp och ned helt manuellt.Z1 ska köras taklöst. Det finns dock ett tygtak som fälls upp och ned helt manuellt.

Foto: Glenn Lindberg

Z1 ska köras taklöst. Det finns dock ett tygtak som fälls upp och ned helt manuellt.

Förarmiljön är enkel, robust och ger ett slagtåligt intryck. Det är gott om utrymme i sittbrunnen även för en 192 cm lång reporter.Förarmiljön är enkel, robust och ger ett slagtåligt intryck. Det är gott om utrymme i sittbrunnen även för en 192 cm lång reporter.Förarmiljön är enkel, robust och ger ett slagtåligt intryck. Det är gott om utrymme i sittbrunnen även för en 192 cm lång reporter.

Foto: Glenn Lindberg

Förarmiljön är enkel, robust och ger ett slagtåligt intryck. Det är gott om utrymme i sittbrunnen även för en 192 cm lång reporter.

Den raka sexan på 2,5 liter måste varvas hårt för att ge någon effekt. Några fartsensationer blir det dock aldrig.Den raka sexan på 2,5 liter måste varvas hårt för att ge någon effekt. Några fartsensationer blir det dock aldrig.Den raka sexan på 2,5 liter måste varvas hårt för att ge någon effekt. Några fartsensationer blir det dock aldrig.

Foto: Glenn Lindberg

Den raka sexan på 2,5 liter måste varvas hårt för att ge någon effekt. Några fartsensationer blir det dock aldrig.

Fullt justerbara stolar i skaldesign och diskret kamouflagemönster ger krydda åt den annars så försiktigt designade Z1.Fullt justerbara stolar i skaldesign och diskret kamouflagemönster ger krydda åt den annars så försiktigt designade Z1.Fullt justerbara stolar i skaldesign och diskret kamouflagemönster ger krydda åt den annars så försiktigt designade Z1.

Foto: Glenn Lindberg

Fullt justerbara stolar i skaldesign och diskret kamouflagemönster ger krydda åt den annars så försiktigt designade Z1.

Femväxlad manuell låda är enda alternativet till Z1.Femväxlad manuell låda är enda alternativet till Z1.Femväxlad manuell låda är enda alternativet till Z1.

Foto: Glenn Lindberg

Femväxlad manuell låda är enda alternativet till Z1.

Jämfört med 325i har Z1 motorn förskjuten 30 centimeter bakåt och kan nästan kallas mittmotorbil. Viktfördelningen mellan fram och bak är 49/51.Jämfört med 325i har Z1 motorn förskjuten 30 centimeter bakåt och kan nästan kallas mittmotorbil. Viktfördelningen mellan fram och bak är 49/51.Jämfört med 325i har Z1 motorn förskjuten 30 centimeter bakåt och kan nästan kallas mittmotorbil. Viktfördelningen mellan fram och bak är 49/51.

Foto: Glenn Lindberg

Jämfört med 325i har Z1 motorn förskjuten 30 centimeter bakåt och kan nästan kallas mittmotorbil. Viktfördelningen mellan fram och bak är 49/51.

Ingen av de 8 000 sålda Z1 har luftkonditionering. Helt enkelt för att det inte får plats.Ingen av de 8 000 sålda Z1 har luftkonditionering. Helt enkelt för att det inte får plats.Ingen av de 8 000 sålda Z1 har luftkonditionering. Helt enkelt för att det inte får plats.

Foto: Glenn Lindberg

Ingen av de 8 000 sålda Z1 har luftkonditionering. Helt enkelt för att det inte får plats.

Foto: Glenn Lindberg

Erik Wedberg tycker inte om cabrioleter, men med nedfällbara dörrar går det an.Erik Wedberg tycker inte om cabrioleter, men med nedfällbara dörrar går det an.Erik Wedberg tycker inte om cabrioleter, men med nedfällbara dörrar går det an.

Foto: Glenn Lindberg

Erik Wedberg tycker inte om cabrioleter, men med nedfällbara dörrar går det an.