Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Ford Sierra RS Cosworth är en mycket välbalanserad bil med härliga vägegenskaper. Bäst är den på torr asfalt men rolig även på blöta grusvägar – fast då släpper de breda däcken ganska lätt.Ford Sierra RS Cosworth är en mycket välbalanserad bil med härliga vägegenskaper. Bäst är den på torr asfalt men rolig även på blöta grusvägar – fast då släpper de breda däcken ganska lätt.Ford Sierra RS Cosworth är en mycket välbalanserad bil med härliga vägegenskaper. Bäst är den på torr asfalt men rolig även på blöta grusvägar – fast då släpper de breda däcken ganska lätt.
Ford Sierra RS Cosworth är en mycket välbalanserad bil med härliga vägegenskaper. Bäst är den på torr asfalt men rolig även på blöta grusvägar – fast då släpper de breda däcken ganska lätt. Foto: Björn Sundfeldt

Ford Sierra RS Cosworth

Ford Sierra RS Cosworth på sladd.Ford Sierra RS Cosworth på sladd.Ford Sierra RS Cosworth på sladd.

Foto: Björn Sundfeldt

Ford Sierra RS Cosworth på sladd.

Ford Sierra RS Cosworth är en mycket välbalanserad bil med härliga vägegenskaper. Bäst är den på torr asfalt men rolig även på blöta grusvägar – fast då släpper de breda däcken ganska lätt.Ford Sierra RS Cosworth är en mycket välbalanserad bil med härliga vägegenskaper. Bäst är den på torr asfalt men rolig även på blöta grusvägar – fast då släpper de breda däcken ganska lätt.Ford Sierra RS Cosworth är en mycket välbalanserad bil med härliga vägegenskaper. Bäst är den på torr asfalt men rolig även på blöta grusvägar – fast då släpper de breda däcken ganska lätt.

Foto: Björn Sundfeldt

Ford Sierra RS Cosworth är en mycket välbalanserad bil med härliga vägegenskaper. Bäst är den på torr asfalt men rolig även på blöta grusvägar – fast då släpper de breda däcken ganska lätt.

Hämningarna släpper helt på den öde tullmotorvägen. Järnet på femman.Hämningarna släpper helt på den öde tullmotorvägen. Järnet på femman.Hämningarna släpper helt på den öde tullmotorvägen. Järnet på femman.

Foto: Björn Sundfeldt

Hämningarna släpper helt på den öde tullmotorvägen. Järnet på femman.

Hastighetsmätaren slår mot 260 km/h, men varvräknaren visar att det är lite väl optimistiskt: 6 500 r/min motsvarar 240 km/h.Hastighetsmätaren slår mot 260 km/h, men varvräknaren visar att det är lite väl optimistiskt: 6 500 r/min motsvarar 240 km/h.Hastighetsmätaren slår mot 260 km/h, men varvräknaren visar att det är lite väl optimistiskt: 6 500 r/min motsvarar 240 km/h.

Foto: Björn Sundfeldt

Hastighetsmätaren slår mot 260 km/h, men varvräknaren visar att det är lite väl optimistiskt: 6 500 r/min motsvarar 240 km/h.

En av de stora skillnaderna mot en riktig tävlingsbil är den komfortabla inredningen i Sierra RS Cosworth.En av de stora skillnaderna mot en riktig tävlingsbil är den komfortabla inredningen i Sierra RS Cosworth.En av de stora skillnaderna mot en riktig tävlingsbil är den komfortabla inredningen i Sierra RS Cosworth.

Foto: Björn Sundfeldt

En av de stora skillnaderna mot en riktig tävlingsbil är den komfortabla inredningen i Sierra RS Cosworth.

Den största skillnaden jämfört med en vanlig Sierra är de djupt skålade Recaro-stolarna.Den största skillnaden jämfört med en vanlig Sierra är de djupt skålade Recaro-stolarna.Den största skillnaden jämfört med en vanlig Sierra är de djupt skålade Recaro-stolarna.

Foto: Björn Sundfeldt

Den största skillnaden jämfört med en vanlig Sierra är de djupt skålade Recaro-stolarna.

Motorn har gjutjärnsblock från Ford och lättmetalltopp från Cosworth. Dubbla överliggande kamaxlar, fyra ventiler per cylinder och turbo med laddluftkylare ger 204 hk ur 1 993 cm3.Motorn har gjutjärnsblock från Ford och lättmetalltopp från Cosworth. Dubbla överliggande kamaxlar, fyra ventiler per cylinder och turbo med laddluftkylare ger 204 hk ur 1 993 cm3.Motorn har gjutjärnsblock från Ford och lättmetalltopp från Cosworth. Dubbla överliggande kamaxlar, fyra ventiler per cylinder och turbo med laddluftkylare ger 204 hk ur 1 993 cm3.

Foto: Björn Sundfeldt

Motorn har gjutjärnsblock från Ford och lättmetalltopp från Cosworth. Dubbla överliggande kamaxlar, fyra ventiler per cylinder och turbo med laddluftkylare ger 204 hk ur 1 993 cm3.

Sierra RS Cosworth i genomskärning: twincam-motor, Recaro-stolar, styvare fjädring och stötdämpare, grövre och stötdämpare, grövre krängningshämmare och större skivbromsar – de främre ventilerade.Sierra RS Cosworth i genomskärning: twincam-motor, Recaro-stolar, styvare fjädring och stötdämpare, grövre och stötdämpare, grövre krängningshämmare och större skivbromsar – de främre ventilerade.Sierra RS Cosworth i genomskärning: twincam-motor, Recaro-stolar, styvare fjädring och stötdämpare, grövre och stötdämpare, grövre krängningshämmare och större skivbromsar – de främre ventilerade.

Foto: Björn Sundfeldt

Sierra RS Cosworth i genomskärning: twincam-motor, Recaro-stolar, styvare fjädring och stötdämpare, grövre och stötdämpare, grövre krängningshämmare och större skivbromsar – de främre ventilerade.