Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Lamborghini vill haka på succén med Porsche Cayenne och vill samtidigt inte stå handfallna när Maserati och Bentley snart kommer med sina alternativ. "Vi tror att suv-segmentet är det rätta. Det har den största tillväxtpotentialen och är mest känsloladdat, säger Stephan Winkelmann", Lamborghinis välkände vd.
Lamborghini vill haka på succén med Porsche Cayenne och vill samtidigt inte stå handfallna när Maserati och Bentley snart kommer med sina alternativ. "Vi tror att suv-segmentet är det rätta. Det har den största tillväxtpotentialen och är mest känsloladdat, säger Stephan Winkelmann", Lamborghinis välkände vd.
Lamborghini vill haka på succén med Porsche Cayenne och vill samtidigt inte stå handfallna när Maserati och Bentley snart kommer med sina alternativ. "Vi tror att suv-segmentet är det rätta. Det har den största tillväxtpotentialen och är mest känsloladdat, säger Stephan Winkelmann", Lamborghinis välkände vd.

Lamborghini vill haka på succén med Porsche Cayenne och vill samtidigt inte stå handfallna när Maserati och Bentley snart kommer med sina alternativ. "Vi tror att suv-segmentet är det rätta. Det har den största tillväxtpotentialen och är mest känsloladdat, säger Stephan Winkelmann", Lamborghinis välkände vd.

Men för att göra Audi-cheferna nöjda har Lamborghini fått ett antal villkor som måste uppfyllas. Däribland att suven måste bli bäst i klassen men också att den måste vara lättare än alla andra konkurrenter.
Men för att göra Audi-cheferna nöjda har Lamborghini fått ett antal villkor som måste uppfyllas. Däribland att suven måste bli bäst i klassen men också att den måste vara lättare än alla andra konkurrenter.
Men för att göra Audi-cheferna nöjda har Lamborghini fått ett antal villkor som måste uppfyllas. Däribland att suven måste bli bäst i klassen men också att den måste vara lättare än alla andra konkurrenter.

Men för att göra Audi-cheferna nöjda har Lamborghini fått ett antal villkor som måste uppfyllas. Däribland att suven måste bli bäst i klassen men också att den måste vara lättare än alla andra konkurrenter.

Maurizio Reggiani säger att det blir en utmaning att nå målet med låg vikt med tanke på att Volkswagen-plattformen den ska baseras på är en konstruktion baserad på främst stål. "– Vi måste tänka utanför boxen", säger han och siktar på en vikt på absolut max två ton vilket skulle göra italienarnas suv ett par hundra kilo lättare än konkurrenterna.
Maurizio Reggiani säger att det blir en utmaning att nå målet med låg vikt med tanke på att Volkswagen-plattformen den ska baseras på är en konstruktion baserad på främst stål. "– Vi måste tänka utanför boxen", säger han och siktar på en vikt på absolut max två ton vilket skulle göra italienarnas suv ett par hundra kilo lättare än konkurrenterna.
Maurizio Reggiani säger att det blir en utmaning att nå målet med låg vikt med tanke på att Volkswagen-plattformen den ska baseras på är en konstruktion baserad på främst stål. "– Vi måste tänka utanför boxen", säger han och siktar på en vikt på absolut max två ton vilket skulle göra italienarnas suv ett par hundra kilo lättare än konkurrenterna.

Maurizio Reggiani säger att det blir en utmaning att nå målet med låg vikt med tanke på att Volkswagen-plattformen den ska baseras på är en konstruktion baserad på främst stål. "– Vi måste tänka utanför boxen", säger han och siktar på en vikt på absolut max två ton vilket skulle göra italienarnas suv ett par hundra kilo lättare än konkurrenterna.

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Han säger att inget har bestämts vad gäller motorn men att en het kandidat är en direktinsprutad V8 med dubbelturbo. "En bil som den här måste ha enormt vrid på låga varv framför mycket effekt på höga varv, därför ser vi en dubbelturbo-V8 som intressant."
Han säger att inget har bestämts vad gäller motorn men att en het kandidat är en direktinsprutad V8 med dubbelturbo. "En bil som den här måste ha enormt vrid på låga varv framför mycket effekt på höga varv, därför ser vi en dubbelturbo-V8 som intressant."
Han säger att inget har bestämts vad gäller motorn men att en het kandidat är en direktinsprutad V8 med dubbelturbo. "En bil som den här måste ha enormt vrid på låga varv framför mycket effekt på höga varv, därför ser vi en dubbelturbo-V8 som intressant."

Han säger att inget har bestämts vad gäller motorn men att en het kandidat är en direktinsprutad V8 med dubbelturbo. "En bil som den här måste ha enormt vrid på låga varv framför mycket effekt på höga varv, därför ser vi en dubbelturbo-V8 som intressant."

En bra motor som grund finns redan inom koncernen, nämligen V8:an på 4,2 liter och 450 hästkrafter som sitter i bland annat Audi RS4 och RS5. Men tro för allt i världen inte att Lamborghini nöjer sig med 450 hästar.
En bra motor som grund finns redan inom koncernen, nämligen V8:an på 4,2 liter och 450 hästkrafter som sitter i bland annat Audi RS4 och RS5. Men tro för allt i världen inte att Lamborghini nöjer sig med 450 hästar.
En bra motor som grund finns redan inom koncernen, nämligen V8:an på 4,2 liter och 450 hästkrafter som sitter i bland annat Audi RS4 och RS5. Men tro för allt i världen inte att Lamborghini nöjer sig med 450 hästar.

En bra motor som grund finns redan inom koncernen, nämligen V8:an på 4,2 liter och 450 hästkrafter som sitter i bland annat Audi RS4 och RS5. Men tro för allt i världen inte att Lamborghini nöjer sig med 450 hästar.

Tänk dig i stället 600 eller däromkring. Tack vare dubbelturboteknik.
Tänk dig i stället 600 eller däromkring. Tack vare dubbelturboteknik.
Tänk dig i stället 600 eller däromkring. Tack vare dubbelturboteknik.

Tänk dig i stället 600 eller däromkring. Tack vare dubbelturboteknik.

En annan fördel som Maurizio Reggiani lägger fram med en V8 i stället för en V10-motor är storleken. V10:an är längre och blir därmed svårare att placera bakom främre hjulaxeln. Därför är en V8-motor att föredra sett ur vikt- och balanssynvinkel.
En annan fördel som Maurizio Reggiani lägger fram med en V8 i stället för en V10-motor är storleken. V10:an är längre och blir därmed svårare att placera bakom främre hjulaxeln. Därför är en V8-motor att föredra sett ur vikt- och balanssynvinkel.
En annan fördel som Maurizio Reggiani lägger fram med en V8 i stället för en V10-motor är storleken. V10:an är längre och blir därmed svårare att placera bakom främre hjulaxeln. Därför är en V8-motor att föredra sett ur vikt- och balanssynvinkel.

En annan fördel som Maurizio Reggiani lägger fram med en V8 i stället för en V10-motor är storleken. V10:an är längre och blir därmed svårare att placera bakom främre hjulaxeln. Därför är en V8-motor att föredra sett ur vikt- och balanssynvinkel.

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Tidigast 2017 kan vi alltså vänta oss Lamborghinis suv. Många fler bilder på deras suv, Urus, kan du se redan nu via länken nedan.
Tidigast 2017 kan vi alltså vänta oss Lamborghinis suv. Många fler bilder på deras suv, Urus, kan du se redan nu via länken nedan.
Tidigast 2017 kan vi alltså vänta oss Lamborghinis suv. Många fler bilder på deras suv, Urus, kan du se redan nu via länken nedan.

Tidigast 2017 kan vi alltså vänta oss Lamborghinis suv. Många fler bilder på deras suv, Urus, kan du se redan nu via länken nedan.