Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Former, former och ännu mera former…Former, former och ännu mera former…Former, former och ännu mera former…
Former, former och ännu mera former… Foto: Patrik Lindgren

Mazda Luce R130 coupé provkörning

Knappast en typisk japansk produkt av sin tid, det står klart redan vid en första anblick.Knappast en typisk japansk produkt av sin tid, det står klart redan vid en första anblick.Knappast en typisk japansk produkt av sin tid, det står klart redan vid en första anblick.

Foto: Patrik Lindgren

Knappast en typisk japansk produkt av sin tid, det står klart redan vid en första anblick.

Former, former och ännu mera former…Former, former och ännu mera former…Former, former och ännu mera former…

Foto: Patrik Lindgren

Former, former och ännu mera former…

…Influenserna har varit många……Influenserna har varit många……Influenserna har varit många…

Foto: Patrik Lindgren

…Influenserna har varit många…

…och minst lika många till har blivit influerade av Mazda Luces former..…och minst lika många till har blivit influerade av Mazda Luces former..…och minst lika många till har blivit influerade av Mazda Luces former..

Foto: Patrik Lindgren

…och minst lika många till har blivit influerade av Mazda Luces former..

Den fyrväxlade lådan känns en växel för kort, vi saknar femman.Den fyrväxlade lådan känns en växel för kort, vi saknar femman.Den fyrväxlade lådan känns en växel för kort, vi saknar femman.

Foto: Patrik Lindgren

Den fyrväxlade lådan känns en växel för kort, vi saknar femman.

Förarmiljö med lite utspridda funktioner. Snygg kringla.Förarmiljö med lite utspridda funktioner. Snygg kringla.Förarmiljö med lite utspridda funktioner. Snygg kringla.

Foto: Patrik Lindgren

Förarmiljö med lite utspridda funktioner. Snygg kringla.

Ratt justerbar i både längd och höjdRatt justerbar i både längd och höjdRatt justerbar i både längd och höjd

Foto: Patrik Lindgren

Ratt justerbar i både längd och höjd

Ett hyggligt baksäte med skönt mjuk dyna.Ett hyggligt baksäte med skönt mjuk dyna.Ett hyggligt baksäte med skönt mjuk dyna.

Foto: Patrik Lindgren

Ett hyggligt baksäte med skönt mjuk dyna.

Bakom mittarmstödet döljer sig en praktisk skidlucka, smart och riktigt tidigt dessutom.Bakom mittarmstödet döljer sig en praktisk skidlucka, smart och riktigt tidigt dessutom.Bakom mittarmstödet döljer sig en praktisk skidlucka, smart och riktigt tidigt dessutom.

Foto: Patrik Lindgren

Bakom mittarmstödet döljer sig en praktisk skidlucka, smart och riktigt tidigt dessutom.

Ett rejält bagageutrymme är aldrig fel och Mazda Luce skäms inte för sig i den grenen.Ett rejält bagageutrymme är aldrig fel och Mazda Luce skäms inte för sig i den grenen.Ett rejält bagageutrymme är aldrig fel och Mazda Luce skäms inte för sig i den grenen.

Foto: Patrik Lindgren

Ett rejält bagageutrymme är aldrig fel och Mazda Luce skäms inte för sig i den grenen.

En underbar dekal försöker förklara tillvägagångssättet vid hjulbyteEn underbar dekal försöker förklara tillvägagångssättet vid hjulbyteEn underbar dekal försöker förklara tillvägagångssättet vid hjulbyte

Foto: Patrik Lindgren

En underbar dekal försöker förklara tillvägagångssättet vid hjulbyte

Den tvåskiviga Wankel-motorn kan aldrig klassas som bildskön, men gången är härligt mjuk.Den tvåskiviga Wankel-motorn kan aldrig klassas som bildskön, men gången är härligt mjuk.Den tvåskiviga Wankel-motorn kan aldrig klassas som bildskön, men gången är härligt mjuk.

Foto: Patrik Lindgren

Den tvåskiviga Wankel-motorn kan aldrig klassas som bildskön, men gången är härligt mjuk.

Bra körställning, men lätt styrning konstaterar Linus.Bra körställning, men lätt styrning konstaterar Linus.Bra körställning, men lätt styrning konstaterar Linus.

Foto: Patrik Lindgren

Bra körställning, men lätt styrning konstaterar Linus.

Mazda Luce bjöd på en form som var fjärran från japansk – snarare ett potpurri av europeisk design.Mazda Luce bjöd på en form som var fjärran från japansk – snarare ett potpurri av europeisk design.Mazda Luce bjöd på en form som var fjärran från japansk – snarare ett potpurri av europeisk design.

Foto: Patrik Lindgren

Mazda Luce bjöd på en form som var fjärran från japansk – snarare ett potpurri av europeisk design.