Bakdelen har en enkel och ren form med ansatser till fenor. Foto: PeO Eriksson

Moskvitch 408

Teknikens Värld

Foto: PeO Eriksson

Nya Moskvitch i vintermiljö, som kanske är den mest fördelaktiga för den. Stor möda har nämligen lagts ned på att få den så tillförlitlig som möjligt i kyla.

Foto: PeO Eriksson

Bilden här visar den nya, modernare profilen. Moskvitch är fortfarande en aning hög och knubbig.

Foto: PeO Eriksson

Bakdelen har en enkel och ren form med ansatser till fenor.

Foto: PeO Eriksson

Hel soffa framtill, upprätt körställning. All klädsel är tvättbar, även takets. En bra transistorradio är standard.

Foto: PeO Eriksson

Sätena är galonklädda. Hel soffa med separata ryggstöd fram. Bilen är bäddbar.

Foto: PeO Eriksson

I motorrummet är åtkomligheten god, utmärkt om man tar bort luftrenaren. Närmast den nya dubbelförgasaren. Kylargardin med termostatkontroll.

Foto: PeO Eriksson

Bagageutrymmet är av ordinär storlek, men tyvärr tar reservhjulet upp en stor del av dess nyttiga volym.

Foto: PeO Eriksson

Bensinstölder förebyggs genom att bensinlocket dolts under nummerplåten, som låses genom en hake in under kanten på bagageluckan. Lite krångligt, men effektivt.