Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Larmet går! Världens första ambulans baserad på Volvo XC90 är utvecklad och tillverkas av Nilssons i Laholm.
Larmet går! Världens första ambulans baserad på Volvo XC90 är utvecklad och tillverkas av Nilssons i Laholm.
Larmet går! Världens första ambulans baserad på Volvo XC90 är utvecklad och tillverkas av Nilssons i Laholm.
Larmet går! Världens första ambulans baserad på Volvo XC90 är utvecklad och tillverkas av Nilssons i Laholm. Foto: Hans Hedberg

Nilsson XC90 Ambulans

Larmet går! Världens första ambulans baserad på Volvo XC90 är utvecklad och tillverkas av Nilssons i Laholm.
Larmet går! Världens första ambulans baserad på Volvo XC90 är utvecklad och tillverkas av Nilssons i Laholm.
Larmet går! Världens första ambulans baserad på Volvo XC90 är utvecklad och tillverkas av Nilssons i Laholm.
Axelavståndet på XC90-chassit är förlängt en meter, höjden är 230 centimeter.
Axelavståndet på XC90-chassit är förlängt en meter, höjden är 230 centimeter.
Axelavståndet på XC90-chassit är förlängt en meter, höjden är 230 centimeter.
Markfrigång på 22 centimeter är perfekt, särskilt i stadsmiljö. Ambulansen rullar på 18-tumsfälg.
Markfrigång på 22 centimeter är perfekt, särskilt i stadsmiljö. Ambulansen rullar på 18-tumsfälg.
Markfrigång på 22 centimeter är perfekt, särskilt i stadsmiljö. Ambulansen rullar på 18-tumsfälg.
Ambulansförare för en dag, Hans Hedberg provar blåljuslivet än en gång. XC90 passar som ambulans
Ambulansförare för en dag, Hans Hedberg provar blåljuslivet än en gång. XC90 passar som ambulans
Ambulansförare för en dag, Hans Hedberg provar blåljuslivet än en gång. XC90 passar som ambulans
Arbetsplats ett. Förarhytten är anpassad med god ergonomi och säkerhet i första hand. I övrigt hög Volvo-standard i allt.
Arbetsplats ett. Förarhytten är anpassad med god ergonomi och säkerhet i första hand. I övrigt hög Volvo-standard i allt.
Arbetsplats ett. Förarhytten är anpassad med god ergonomi och säkerhet i första hand. I övrigt hög Volvo-standard i allt.
Mittkonsolen är omarbetad med tre displayer. Notera Sensus-reglagen bredvid växelspaken.
Mittkonsolen är omarbetad med tre displayer. Notera Sensus-reglagen bredvid växelspaken.
Mittkonsolen är omarbetad med tre displayer. Notera Sensus-reglagen bredvid växelspaken.
Knappen alla har velat trycka på sedan barnsben.
Knappen alla har velat trycka på sedan barnsben.
Knappen alla har velat trycka på sedan barnsben.
Drivlinan D5 AWD på 235 hästkrafter är kraftfull och snabb.
Drivlinan D5 AWD på 235 hästkrafter är kraftfull och snabb.
Drivlinan D5 AWD på 235 hästkrafter är kraftfull och snabb.
Ambulansskåpet är helt nytt jämfört med tidigare Nilsson XC70 med betydligt större rymd. Många fack och lådor.
Ambulansskåpet är helt nytt jämfört med tidigare Nilsson XC70 med betydligt större rymd. Många fack och lådor.
Ambulansskåpet är helt nytt jämfört med tidigare Nilsson XC70 med betydligt större rymd. Många fack och lådor.
Patient Hedberg provar båren som enkelt skjuts in på gejderräls. Stående stuvfack på höger sida.
Patient Hedberg provar båren som enkelt skjuts in på gejderräls. Stående stuvfack på höger sida.
Patient Hedberg provar båren som enkelt skjuts in på gejderräls. Stående stuvfack på höger sida.
Karl Justh (vd Nilsson Special Vehicles) ser stor potential i nya XC90. Fler blåljusvarianter är på gång!
Karl Justh (vd Nilsson Special Vehicles) ser stor potential i nya XC90. Fler blåljusvarianter är på gång!
Karl Justh (vd Nilsson Special Vehicles) ser stor potential i nya XC90. Fler blåljusvarianter är på gång!