Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Range Rover har hunnit upp till generation fyra sedan starten 1970 och enligt brittisk lyxbilstradition skyndar man långsamt med utvecklingen av designen. Åtminstone om man håller sig till snälla saker att säga, lite mer elakt skulle det inte vara alldeles tokigt att missta bilen för en ansiktslyft version av generation tre.Range Rover har hunnit upp till generation fyra sedan starten 1970 och enligt brittisk lyxbilstradition skyndar man långsamt med utvecklingen av designen. Åtminstone om man håller sig till snälla saker att säga, lite mer elakt skulle det inte vara alldeles tokigt att missta bilen för en ansiktslyft version av generation tre.Range Rover har hunnit upp till generation fyra sedan starten 1970 och enligt brittisk lyxbilstradition skyndar man långsamt med utvecklingen av designen. Åtminstone om man håller sig till snälla saker att säga, lite mer elakt skulle det inte vara alldeles tokigt att missta bilen för en ansiktslyft version av generation tre.
Range Rover har hunnit upp till generation fyra sedan starten 1970 och enligt brittisk lyxbilstradition skyndar man långsamt med utvecklingen av designen. Åtminstone om man håller sig till snälla saker att säga, lite mer elakt skulle det inte vara alldeles tokigt att missta bilen för en ansiktslyft version av generation tre.

Range Rover Mk IV – första bilderna

Range Rover har hunnit upp till generation fyra sedan starten 1970 och enligt brittisk lyxbilstradition skyndar man långsamt med utvecklingen av designen. Åtminstone om man håller sig till snälla saker att säga, lite mer elakt skulle det inte vara alldeles tokigt att missta bilen för en ansiktslyft version av generation tre.Range Rover har hunnit upp till generation fyra sedan starten 1970 och enligt brittisk lyxbilstradition skyndar man långsamt med utvecklingen av designen. Åtminstone om man håller sig till snälla saker att säga, lite mer elakt skulle det inte vara alldeles tokigt att missta bilen för en ansiktslyft version av generation tre.Range Rover har hunnit upp till generation fyra sedan starten 1970 och enligt brittisk lyxbilstradition skyndar man långsamt med utvecklingen av designen. Åtminstone om man håller sig till snälla saker att säga, lite mer elakt skulle det inte vara alldeles tokigt att missta bilen för en ansiktslyft version av generation tre.

Range Rover har hunnit upp till generation fyra sedan starten 1970 och enligt brittisk lyxbilstradition skyndar man långsamt med utvecklingen av designen. Åtminstone om man håller sig till snälla saker att säga, lite mer elakt skulle det inte vara alldeles tokigt att missta bilen för en ansiktslyft version av generation tre.

Vissa drag av Evoque märks, särskilt i fronten med de smalare och mer utdragna strålkastarinsatserna, men annars är mycket sig likt. "Att designa nästa generation Range Rover, efter 40 års framgång, krävde en stor respekt för att bevara en sådan ikons DNA", säger Land Rovers designchef Gerry McGovern i ett pressmeddelande.Vissa drag av Evoque märks, särskilt i fronten med de smalare och mer utdragna strålkastarinsatserna, men annars är mycket sig likt. "Att designa nästa generation Range Rover, efter 40 års framgång, krävde en stor respekt för att bevara en sådan ikons DNA", säger Land Rovers designchef Gerry McGovern i ett pressmeddelande.Vissa drag av Evoque märks, särskilt i fronten med de smalare och mer utdragna strålkastarinsatserna, men annars är mycket sig likt. "Att designa nästa generation Range Rover, efter 40 års framgång, krävde en stor respekt för att bevara en sådan ikons DNA", säger Land Rovers designchef Gerry McGovern i ett pressmeddelande.

Vissa drag av Evoque märks, särskilt i fronten med de smalare och mer utdragna strålkastarinsatserna, men annars är mycket sig likt. "Att designa nästa generation Range Rover, efter 40 års framgång, krävde en stor respekt för att bevara en sådan ikons DNA", säger Land Rovers designchef Gerry McGovern i ett pressmeddelande.

Desto mer har hänt under skalet, där Range Rover bland annat fått monocoque helt i aluminium. Som många andra biltillverkare följer man trenden att lätta bilen för att förbättra prestanda, koldioxidutsläpp och bränsleförbrukning. Lättviktsmaterialet ersätter stålkonstruktionen i den förra modellen vilket sparar 420 kilo.Desto mer har hänt under skalet, där Range Rover bland annat fått monocoque helt i aluminium. Som många andra biltillverkare följer man trenden att lätta bilen för att förbättra prestanda, koldioxidutsläpp och bränsleförbrukning. Lättviktsmaterialet ersätter stålkonstruktionen i den förra modellen vilket sparar 420 kilo.Desto mer har hänt under skalet, där Range Rover bland annat fått monocoque helt i aluminium. Som många andra biltillverkare följer man trenden att lätta bilen för att förbättra prestanda, koldioxidutsläpp och bränsleförbrukning. Lättviktsmaterialet ersätter stålkonstruktionen i den förra modellen vilket sparar 420 kilo.

Desto mer har hänt under skalet, där Range Rover bland annat fått monocoque helt i aluminium. Som många andra biltillverkare följer man trenden att lätta bilen för att förbättra prestanda, koldioxidutsläpp och bränsleförbrukning. Lättviktsmaterialet ersätter stålkonstruktionen i den förra modellen vilket sparar 420 kilo.

Andra nyheter är att fronten smitts i aluminium och en nyutvecklad fyra-punkters luftfjädring. Det ger enligt Range Rover en mer stabil känsla genom kurvor utan att göra bilen stötig. Nya Range Rover får en ny version av Terrain Response som känner av det rådande väglaget och ställer in bilen för att fungera så bra som möjligt, givet terräng. Ett gäng motorer kommer erbjudas, och att döma av pressmaterialet är det samma motorer som finns till Range Rover i dag.Andra nyheter är att fronten smitts i aluminium och en nyutvecklad fyra-punkters luftfjädring. Det ger enligt Range Rover en mer stabil känsla genom kurvor utan att göra bilen stötig. Nya Range Rover får en ny version av Terrain Response som känner av det rådande väglaget och ställer in bilen för att fungera så bra som möjligt, givet terräng. Ett gäng motorer kommer erbjudas, och att döma av pressmaterialet är det samma motorer som finns till Range Rover i dag.Andra nyheter är att fronten smitts i aluminium och en nyutvecklad fyra-punkters luftfjädring. Det ger enligt Range Rover en mer stabil känsla genom kurvor utan att göra bilen stötig. Nya Range Rover får en ny version av Terrain Response som känner av det rådande väglaget och ställer in bilen för att fungera så bra som möjligt, givet terräng. Ett gäng motorer kommer erbjudas, och att döma av pressmaterialet är det samma motorer som finns till Range Rover i dag.

Andra nyheter är att fronten smitts i aluminium och en nyutvecklad fyra-punkters luftfjädring. Det ger enligt Range Rover en mer stabil känsla genom kurvor utan att göra bilen stötig. Nya Range Rover får en ny version av Terrain Response som känner av det rådande väglaget och ställer in bilen för att fungera så bra som möjligt, givet terräng. Ett gäng motorer kommer erbjudas, och att döma av pressmaterialet är det samma motorer som finns till Range Rover i dag.

Mer information om motorer, mått och vikt kommer när bilen gör världspremiär på bilsalongen i Paris i september. Tills dess får vi nöja oss med bilderna här (samt de via länken nedan).Mer information om motorer, mått och vikt kommer när bilen gör världspremiär på bilsalongen i Paris i september. Tills dess får vi nöja oss med bilderna här (samt de via länken nedan).Mer information om motorer, mått och vikt kommer när bilen gör världspremiär på bilsalongen i Paris i september. Tills dess får vi nöja oss med bilderna här (samt de via länken nedan).

Mer information om motorer, mått och vikt kommer när bilen gör världspremiär på bilsalongen i Paris i september. Tills dess får vi nöja oss med bilderna här (samt de via länken nedan).