Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Foto: Patrik Lindgren

TEMA: BMW M3, Porsche 911, Lancia Delta Integrale

Följsamhet och körbarhet finns där i hela registret, men ju mer du varvar desto roligare blir det i BMW M3.
Följsamhet och körbarhet finns där i hela registret, men ju mer du varvar desto roligare blir det i BMW M3.
Följsamhet och körbarhet finns där i hela registret, men ju mer du varvar desto roligare blir det i BMW M3.
Skicket under huven kunde inte vara bättre och den fyrcylindriga S14-motorn är lika snygg som klassisk. Ur 2,3 liter plockas här 195 kat-renade hästar.
Skicket under huven kunde inte vara bättre och den fyrcylindriga S14-motorn är lika snygg som klassisk. Ur 2,3 liter plockas här 195 kat-renade hästar.
Skicket under huven kunde inte vara bättre och den fyrcylindriga S14-motorn är lika snygg som klassisk. Ur 2,3 liter plockas här 195 kat-renade hästar.
Superstädat. Logiskt. Sparsmakat. Stora färddatorn till vänster på instrumentpanelen. Ettan nedåt vänster. M3 lockar med små, men ack så goda medel.
Superstädat. Logiskt. Sparsmakat. Stora färddatorn till vänster på instrumentpanelen. Ettan nedåt vänster. M3 lockar med små, men ack så goda medel.
Superstädat. Logiskt. Sparsmakat. Stora färddatorn till vänster på instrumentpanelen. Ettan nedåt vänster. M3 lockar med små, men ack så goda medel.
Två personer sitter bra i bak i de två skålade platserna, även om benutrymmet är snålt. Men det finns ett baksäte, vilket gör M3 familjevänlig. Bra.
Två personer sitter bra i bak i de två skålade platserna, även om benutrymmet är snålt. Men det finns ett baksäte, vilket gör M3 familjevänlig. Bra.
Två personer sitter bra i bak i de två skålade platserna, även om benutrymmet är snålt. Men det finns ett baksäte, vilket gör M3 familjevänlig. Bra.
Kolla, pedalgummina är smutsiga, men det är enda stället på bilen som vi hittar något som inte ser nytt ut.
Kolla, pedalgummina är smutsiga, men det är enda stället på bilen som vi hittar något som inte ser nytt ut.
Kolla, pedalgummina är smutsiga, men det är enda stället på bilen som vi hittar något som inte ser nytt ut.
Världens gulaste bil, i alla fall känns det så. Lancia Delta HF Integrale Evo 2 sticker ut mest i gänget, inget snack om saken.
Världens gulaste bil, i alla fall känns det så. Lancia Delta HF Integrale Evo 2 sticker ut mest i gänget, inget snack om saken.
Världens gulaste bil, i alla fall känns det så. Lancia Delta HF Integrale Evo 2 sticker ut mest i gänget, inget snack om saken.
Klart att tanklocket ska se rejsigt ur tänkte man hos Lancia och monterade på denna lösning.
Klart att tanklocket ska se rejsigt ur tänkte man hos Lancia och monterade på denna lösning.
Klart att tanklocket ska se rejsigt ur tänkte man hos Lancia och monterade på denna lösning.
Fullpackat under huven och motorn tvärställd framför framaxeln. I det här sista utförandet gav turbomaskinen 215 hästkrafter.
Fullpackat under huven och motorn tvärställd framför framaxeln. I det här sista utförandet gav turbomaskinen 215 hästkrafter.
Fullpackat under huven och motorn tvärställd framför framaxeln. I det här sista utförandet gav turbomaskinen 215 hästkrafter.
Åtta stycken runda mätare att hålla koll på, i övrigt typiskt italienskt 1980- och 1990-tal. Notera att skyddsplasten är kvar på dörrsidan.
Åtta stycken runda mätare att hålla koll på, i övrigt typiskt italienskt 1980- och 1990-tal. Notera att skyddsplasten är kvar på dörrsidan.
Åtta stycken runda mätare att hålla koll på, i övrigt typiskt italienskt 1980- och 1990-tal. Notera att skyddsplasten är kvar på dörrsidan.
Tre hängande pedaler som gjorda för att man ska "stå" upp och köra. Och Integrale svarar bra när den piskas!
Tre hängande pedaler som gjorda för att man ska "stå" upp och köra. Och Integrale svarar bra när den piskas!
Tre hängande pedaler som gjorda för att man ska "stå" upp och köra. Och Integrale svarar bra när den piskas!
Det är märkligt hur tidlös men ändå modern 911 känns ute på vägen. Den är ett unikum, inget snack om saken. Och det är positivt.
Det är märkligt hur tidlös men ändå modern 911 känns ute på vägen. Den är ett unikum, inget snack om saken. Och det är positivt.
Det är märkligt hur tidlös men ändå modern 911 känns ute på vägen. Den är ett unikum, inget snack om saken. Och det är positivt.
Bromsarna biter grymt bra och pedalkänslan är hårdast i gänget. 17-tumsfälgarna är en del av denna bilens Cup-attribut.
Bromsarna biter grymt bra och pedalkänslan är hårdast i gänget. 17-tumsfälgarna är en del av denna bilens Cup-attribut.
Bromsarna biter grymt bra och pedalkänslan är hårdast i gänget. 17-tumsfälgarna är en del av denna bilens Cup-attribut.
Nothing beats cubic inches! Den 3,6 liter stora motorn ger 911 en körbarhet av sällan skådat slag – i mellanregistret är den oslagbar.
Nothing beats cubic inches! Den 3,6 liter stora motorn ger 911 en körbarhet av sällan skådat slag – i mellanregistret är den oslagbar.
Nothing beats cubic inches! Den 3,6 liter stora motorn ger 911 en körbarhet av sällan skådat slag – i mellanregistret är den oslagbar.
Överskådligt, enkelt och typiskt Porsche 911. Stolarna är bäst i gänget, men det krävs hyfsat raka armar för att nå ratten.
Överskådligt, enkelt och typiskt Porsche 911. Stolarna är bäst i gänget, men det krävs hyfsat raka armar för att nå ratten.
Överskådligt, enkelt och typiskt Porsche 911. Stolarna är bäst i gänget, men det krävs hyfsat raka armar för att nå ratten.
Här har artikelförfattaren räknat ut att det får plats två döttrar, fem och åtta år gamla. Bra grej.
Här har artikelförfattaren räknat ut att det får plats två döttrar, fem och åtta år gamla. Bra grej.
Här har artikelförfattaren räknat ut att det får plats två döttrar, fem och åtta år gamla. Bra grej.