Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Foto: Glenn Lindberg

TEMA: Lamborghini Countach, Ferrari Testarossa och Porsche 959

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Stort tack till: Alvaro Crego på Charles Ivey, Andrew Donaldson på Oakfields och Peter Ward på Autofficina.
Stort tack till: Alvaro Crego på Charles Ivey, Andrew Donaldson på Oakfields och Peter Ward på Autofficina.
Stort tack till: Alvaro Crego på Charles Ivey, Andrew Donaldson på Oakfields och Peter Ward på Autofficina.

Foto: Glenn Lindberg

Stort tack till: Alvaro Crego på Charles Ivey, Andrew Donaldson på Oakfields och Peter Ward på Autofficina.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

De uppfällda strålkastarna, skärmbreddarna, luftintagen och så den extrema kilformen. Lamborghini Countach slår ner som en bomb i trafiken.
De uppfällda strålkastarna, skärmbreddarna, luftintagen och så den extrema kilformen. Lamborghini Countach slår ner som en bomb i trafiken.
De uppfällda strålkastarna, skärmbreddarna, luftintagen och så den extrema kilformen. Lamborghini Countach slår ner som en bomb i trafiken.

Foto: Glenn Lindberg

De uppfällda strålkastarna, skärmbreddarna, luftintagen och så den extrema kilformen. Lamborghini Countach slår ner som en bomb i trafiken.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Väg dina ord, annars faller bilan! Linus sammanfattar Lamborghini Countach samtidigt som både bilen och han svalnar.
Väg dina ord, annars faller bilan! Linus sammanfattar Lamborghini Countach samtidigt som både bilen och han svalnar.
Väg dina ord, annars faller bilan! Linus sammanfattar Lamborghini Countach samtidigt som både bilen och han svalnar.

Foto: Glenn Lindberg

Väg dina ord, annars faller bilan! Linus sammanfattar Lamborghini Countach samtidigt som både bilen och han svalnar.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Sex förgasare, tolv cylindrar, fyra kamaxlar, 48 ventiler och 455 hästkrafter. Plus ett av världshistoriens fetaste motorljud.
Sex förgasare, tolv cylindrar, fyra kamaxlar, 48 ventiler och 455 hästkrafter. Plus ett av världshistoriens fetaste motorljud.
Sex förgasare, tolv cylindrar, fyra kamaxlar, 48 ventiler och 455 hästkrafter. Plus ett av världshistoriens fetaste motorljud.

Foto: Glenn Lindberg

Sex förgasare, tolv cylindrar, fyra kamaxlar, 48 ventiler och 455 hästkrafter. Plus ett av världshistoriens fetaste motorljud.

Foto: Glenn Lindberg

Skinn vart man än ser inne i Lamborghini. Sittställningen är liggande. Var det någon som sa rymdskepp?
Skinn vart man än ser inne i Lamborghini. Sittställningen är liggande. Var det någon som sa rymdskepp?
Skinn vart man än ser inne i Lamborghini. Sittställningen är liggande. Var det någon som sa rymdskepp?

Foto: Glenn Lindberg

Skinn vart man än ser inne i Lamborghini. Sittställningen är liggande. Var det någon som sa rymdskepp?

Kör på känsla är bästa lösningen i Countach för mätarna är allt annat än lättavlästa.
Kör på känsla är bästa lösningen i Countach för mätarna är allt annat än lättavlästa.
Kör på känsla är bästa lösningen i Countach för mätarna är allt annat än lättavlästa.

Foto: Glenn Lindberg

Kör på känsla är bästa lösningen i Countach för mätarna är allt annat än lättavlästa.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Ferrari Testarossa har förvisso svagaste motorn i gänget, men känslan som tolvan förmedlar är desto starkare.
Ferrari Testarossa har förvisso svagaste motorn i gänget, men känslan som tolvan förmedlar är desto starkare.
Ferrari Testarossa har förvisso svagaste motorn i gänget, men känslan som tolvan förmedlar är desto starkare.

Foto: Glenn Lindberg

Ferrari Testarossa har förvisso svagaste motorn i gänget, men känslan som tolvan förmedlar är desto starkare.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Den fem liter stora tolvcylindriga motorn har faktiskt växellådan under sig, hur konstigt det än låter.
Den fem liter stora tolvcylindriga motorn har faktiskt växellådan under sig, hur konstigt det än låter.
Den fem liter stora tolvcylindriga motorn har faktiskt växellådan under sig, hur konstigt det än låter.

Foto: Glenn Lindberg

Den fem liter stora tolvcylindriga motorn har faktiskt växellådan under sig, hur konstigt det än låter.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Varvräknaren är graderad till magiska 10 000 men är rödmarkerad redan vid 6 750... Oavsett, grymt typsnitt på mätartavlorna.
Varvräknaren är graderad till magiska 10 000 men är rödmarkerad redan vid 6 750... Oavsett, grymt typsnitt på mätartavlorna.
Varvräknaren är graderad till magiska 10 000 men är rödmarkerad redan vid 6 750... Oavsett, grymt typsnitt på mätartavlorna.

Foto: Glenn Lindberg

Varvräknaren är graderad till magiska 10 000 men är rödmarkerad redan vid 6 750... Oavsett, grymt typsnitt på mätartavlorna.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Ettan ligger nedåt till vänster i den snygga alumiumkulissen. Just kulissen gör det svårt att växla fel, fast å andra sidan drar den ner växlingshastigheten.
Ettan ligger nedåt till vänster i den snygga alumiumkulissen. Just kulissen gör det svårt att växla fel, fast å andra sidan drar den ner växlingshastigheten.
Ettan ligger nedåt till vänster i den snygga alumiumkulissen. Just kulissen gör det svårt att växla fel, fast å andra sidan drar den ner växlingshastigheten.

Foto: Glenn Lindberg

Ettan ligger nedåt till vänster i den snygga alumiumkulissen. Just kulissen gör det svårt att växla fel, fast å andra sidan drar den ner växlingshastigheten.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Linus ser avslappnad ut trots att han får ta i rejält för att ratta runt tungstyrda Testarossa. Känslan av supersportbil är alls lika påtaglig som i Countach.
Linus ser avslappnad ut trots att han får ta i rejält för att ratta runt tungstyrda Testarossa. Känslan av supersportbil är alls lika påtaglig som i Countach.
Linus ser avslappnad ut trots att han får ta i rejält för att ratta runt tungstyrda Testarossa. Känslan av supersportbil är alls lika påtaglig som i Countach.

Foto: Glenn Lindberg

Linus ser avslappnad ut trots att han får ta i rejält för att ratta runt tungstyrda Testarossa. Känslan av supersportbil är alls lika påtaglig som i Countach.

Så enkel, så komplicerad. Porsche 959 erbjuder överraskningar åt båda hållen och är lättkörd som en VW Golf från 1990-talet. Men den går som f-n.
Så enkel, så komplicerad. Porsche 959 erbjuder överraskningar åt båda hållen och är lättkörd som en VW Golf från 1990-talet. Men den går som f-n.
Så enkel, så komplicerad. Porsche 959 erbjuder överraskningar åt båda hållen och är lättkörd som en VW Golf från 1990-talet. Men den går som f-n.

Foto: Glenn Lindberg

Så enkel, så komplicerad. Porsche 959 erbjuder överraskningar åt båda hållen och är lättkörd som en VW Golf från 1990-talet. Men den går som f-n.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Magnesiumfälgar med ihåliga ekrar och ett system för ringtrycksövervakning. Porsche 959 var sannerligen en teknikuppvisning på 1980-talet.
Magnesiumfälgar med ihåliga ekrar och ett system för ringtrycksövervakning. Porsche 959 var sannerligen en teknikuppvisning på 1980-talet.
Magnesiumfälgar med ihåliga ekrar och ett system för ringtrycksövervakning. Porsche 959 var sannerligen en teknikuppvisning på 1980-talet.

Foto: Glenn Lindberg

Magnesiumfälgar med ihåliga ekrar och ett system för ringtrycksövervakning. Porsche 959 var sannerligen en teknikuppvisning på 1980-talet.

Foto: Glenn Lindberg

Porsches verkliga Akilleshäl är motorrummet. Osexigt, osnyggt och otroligt tråkigt att titta på.
Porsches verkliga Akilleshäl är motorrummet. Osexigt, osnyggt och otroligt tråkigt att titta på.
Porsches verkliga Akilleshäl är motorrummet. Osexigt, osnyggt och otroligt tråkigt att titta på.

Foto: Glenn Lindberg

Porsches verkliga Akilleshäl är motorrummet. Osexigt, osnyggt och otroligt tråkigt att titta på.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Två detaljer som interiört avslöjar 959 från en normal 911 är vreden för stötdämpar- och höjdjustering av karossen.
Två detaljer som interiört avslöjar 959 från en normal 911 är vreden för stötdämpar- och höjdjustering av karossen.
Två detaljer som interiört avslöjar 959 från en normal 911 är vreden för stötdämpar- och höjdjustering av karossen.

Foto: Glenn Lindberg

Två detaljer som interiört avslöjar 959 från en normal 911 är vreden för stötdämpar- och höjdjustering av karossen.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Trots han har solen i ögonen vågar han inte klaga, med all rätt. Minsta lilla gnäll bakom ratten i en Porsche 959 skulle föranleda kompanibestraffning på redaktionen.
Trots han har solen i ögonen vågar han inte klaga, med all rätt. Minsta lilla gnäll bakom ratten i en Porsche 959 skulle föranleda kompanibestraffning på redaktionen.
Trots han har solen i ögonen vågar han inte klaga, med all rätt. Minsta lilla gnäll bakom ratten i en Porsche 959 skulle föranleda kompanibestraffning på redaktionen.

Foto: Glenn Lindberg

Trots han har solen i ögonen vågar han inte klaga, med all rätt. Minsta lilla gnäll bakom ratten i en Porsche 959 skulle föranleda kompanibestraffning på redaktionen.