Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Foto: Glenn Lindberg

Trabant 601, VAZ 1500 och Wartburg 353

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Trabant rullar bra med sin 26 hästkrafter starka tvåtaktare och frihjulsteknik. I svenska Insjön hålls årligen nordisk Trabant/IFA-träff, i år sker detta den 28-31 juli.
Trabant rullar bra med sin 26 hästkrafter starka tvåtaktare och frihjulsteknik. I svenska Insjön hålls årligen nordisk Trabant/IFA-träff, i år sker detta den 28-31 juli.
Trabant rullar bra med sin 26 hästkrafter starka tvåtaktare och frihjulsteknik. I svenska Insjön hålls årligen nordisk Trabant/IFA-träff, i år sker detta den 28-31 juli.

Foto: Glenn Lindberg

Trabant rullar bra med sin 26 hästkrafter starka tvåtaktare och frihjulsteknik. I svenska Insjön hålls årligen nordisk Trabant/IFA-träff, i år sker detta den 28-31 juli.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Själva hjärtat och en stor del av personligheten är den puttrande tvåtaktaren på 600 kubik. Bensintanken vid torpedväggen rymmer 26 mil.
Själva hjärtat och en stor del av personligheten är den puttrande tvåtaktaren på 600 kubik. Bensintanken vid torpedväggen rymmer 26 mil.
Själva hjärtat och en stor del av personligheten är den puttrande tvåtaktaren på 600 kubik. Bensintanken vid torpedväggen rymmer 26 mil.

Foto: Glenn Lindberg

Själva hjärtat och en stor del av personligheten är den puttrande tvåtaktaren på 600 kubik. Bensintanken vid torpedväggen rymmer 26 mil.

Rattväxelspak, stor hastighetsmätare och rymligt hyllfack som löper hela vägen under instrumentpanelen. Nyckel till höger om ratten.
Rattväxelspak, stor hastighetsmätare och rymligt hyllfack som löper hela vägen under instrumentpanelen. Nyckel till höger om ratten.
Rattväxelspak, stor hastighetsmätare och rymligt hyllfack som löper hela vägen under instrumentpanelen. Nyckel till höger om ratten.

Foto: Glenn Lindberg

Rattväxelspak, stor hastighetsmätare och rymligt hyllfack som löper hela vägen under instrumentpanelen. Nyckel till höger om ratten.

Foto: Glenn Lindberg

Kamrat Hedberg diggar det udda, oliktänkande hos Trabant även om det är trångt för hyfsat storvuxna.
Kamrat Hedberg diggar det udda, oliktänkande hos Trabant även om det är trångt för hyfsat storvuxna.
Kamrat Hedberg diggar det udda, oliktänkande hos Trabant även om det är trångt för hyfsat storvuxna.

Foto: Glenn Lindberg

Kamrat Hedberg diggar det udda, oliktänkande hos Trabant även om det är trångt för hyfsat storvuxna.

Foto: Glenn Lindberg

Motorn fram och bakhjulsdrift ger Vaz relativt balanserat köruppträdande. 1500-motorn på 75 hk räcker till men en gång i tiden var Vaz en rallyvinnare!
Motorn fram och bakhjulsdrift ger Vaz relativt balanserat köruppträdande. 1500-motorn på 75 hk räcker till men en gång i tiden var Vaz en rallyvinnare!
Motorn fram och bakhjulsdrift ger Vaz relativt balanserat köruppträdande. 1500-motorn på 75 hk räcker till men en gång i tiden var Vaz en rallyvinnare!

Foto: Glenn Lindberg

Motorn fram och bakhjulsdrift ger Vaz relativt balanserat köruppträdande. 1500-motorn på 75 hk räcker till men en gång i tiden var Vaz en rallyvinnare!

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Klocka centralt monterad, extra instrument på vänsterflanken och två rejäla rundlar framför ratten är snyggt. I sammanhanget redig känsla i växelspaken.
Klocka centralt monterad, extra instrument på vänsterflanken och två rejäla rundlar framför ratten är snyggt. I sammanhanget redig känsla i växelspaken.
Klocka centralt monterad, extra instrument på vänsterflanken och två rejäla rundlar framför ratten är snyggt. I sammanhanget redig känsla i växelspaken.

Foto: Glenn Lindberg

Klocka centralt monterad, extra instrument på vänsterflanken och två rejäla rundlar framför ratten är snyggt. I sammanhanget redig känsla i växelspaken.

Fortfarande rullar massor av Vaz/Lada som taxi ute i världen, plats för åkande i baksätet är det förhållandevis gott om. Fullt av säkerhetsbälten ger pluspoäng.
Fortfarande rullar massor av Vaz/Lada som taxi ute i världen, plats för åkande i baksätet är det förhållandevis gott om. Fullt av säkerhetsbälten ger pluspoäng.
Fortfarande rullar massor av Vaz/Lada som taxi ute i världen, plats för åkande i baksätet är det förhållandevis gott om. Fullt av säkerhetsbälten ger pluspoäng.

Foto: Glenn Lindberg

Fortfarande rullar massor av Vaz/Lada som taxi ute i världen, plats för åkande i baksätet är det förhållandevis gott om. Fullt av säkerhetsbälten ger pluspoäng.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Teknikens Värld

Foto: Teknikens Värld

Foto: Teknikens Värld

Foto: Teknikens Värld