Fyrhjulsdrift från Haldex och VR6-motor. I grund och botten är RSi en Golf R32 i fårakläder. Foto: Glenn Lindberg

Volkswagen Beetle RSi 3,2 FSI VR6 4Motion provkörning

Foto: Glenn Lindberg

Fyrhjulsdrift från Haldex och VR6-motor. I grund och botten är RSi en Golf R32 i fårakläder.

Foto: Glenn Lindberg

Dagen till ära vänder Hedberg kepsen bakochfram, VW Beetle RSi har rejäl busbilspotential!

Foto: Glenn Lindberg

Bakifrån märks RSi allra mest. Karosskärmarna är breddade åtta centimeter. Dubbla vingar!

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Under det uppfällbara VW-märket bak gömmer sig snyggt låset till bakluckan.

Foto: Glenn Lindberg

Breda specialdesignade fälgar med djupa hjulnav ger karaktär till karossformerna.

Foto: Glenn Lindberg

Det lekfulla hos vanliga New Beetle är förbytt till sportigare approach i allt.

Foto: Glenn Lindberg

Skalstolar från Recaro passar i en Skalbagge. Enbart skjutbara i längsled och lågt placerade.

Foto: Glenn Lindberg

Krångligt insteg bak tack vare stela skalstolar fram. Bra takhöjd men endast 2+2.

Foto: Glenn Lindberg

Smärta solskydd med smutt ram i aluminum känns exklusivt och lite som förr i tiden. Typisk RSi-detalj.

Foto: Glenn Lindberg

Frampassagerarens fastbultade kurvhandtag på instrumentbrädan sitter som gjutet. Säkerhetstänk på högsta nivå.

Foto: Glenn Lindberg

CD-stereon har fått ny placering uppe i taket, lite som i en flygplanscockpit. Givetvis inramad i stål.

Foto: Glenn Lindberg

Kolfiber och ståldetaljer. Handjagade sidofönster upplevs underligt nog exklusivt.

Foto: Glenn Lindberg

RSi byggdes i Mexiko tillsammans med övriga VW Beetle, men graden av extra handpåläggning är stor.

Foto: Glenn Lindberg

Drivlinan hämtades i det närmaste rakt av från första generationen Audi TT 3,2 FSI quattro.

Foto: Glenn Lindberg

Trots hög tjänstevikt 1,6 ton är RSi barnsligt lekfull. Stenhård konstruktionskänsla.