Foto: Johanna Stjerna / Teknikens Värld

Sol-och-vårad av Citroën

Mikael Stjerna känner sig lurad av sin franska kärlek.

Jag har alltid gillat Citroën. Gillat den kreativa galenskapen parat med en dos sunt förnuft. När förra chefen Linda Jackson ville förnya varumärket tänkte hon inte i termer av ”dynamiska köregenskaper”. I stället lanserades det inte särskilt uteslutande varumärkeskonceptet ”feel good”. Jag intervjuade henne när hon var ny på chefsposten och frågade henne vad Citroën menade med ”feel good”. Linda Jackson svarade att det gällde hela bilägandet, bilarna skulle vara prisvärda, sköna och komfortabla att köra, billiga att underhålla på verkstäderna. Som ägare skulle man må bra – ”feel good”.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 79 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill