Sol-och-vårad av Citroën
Jag har alltid gillat Citroën. Gillat den kreativa galenskapen parat med en dos sunt förnuft. När förra chefen Linda Jackson ville förnya varumärket tänkte hon inte i termer av ”dynamiska köregenskaper”. I stället lanserades det inte särskilt uteslutande varumärkeskonceptet ”feel good”. Jag intervjuade henne när hon var ny på chefsposten och frågade henne vad Citroën menade med ”feel good”. Linda Jackson svarade att det gällde hela bilägandet, bilarna skulle vara prisvärda, sköna och komfortabla att köra, billiga att underhålla på verkstäderna. Som ägare skulle man må bra – ”feel good”.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se