Audi och BMW munhuggs på Twitter
Konkurrenterna Audi och BMW har haft en liten verbal duell på nätet. Gick BMW vinnande ur striden?
För en dryg vecka sedan lade BMW USA upp en bild på en Yas Marina-blå M4 Coupé som står framför en fyrverkerishow. Ett par dagar senare retweetade (svarade) Audi USA med orden ”När du tittar på det…”.
https://twitter.com/Audi/status/1032036917695500288?ref_src=twsrc%5EtfwAudi syftade förstås på ringarna i bakgrunden som påminner om Audis fyra ringar, även om de på bilden är fler till antalet.
BMW var snabba att haka på. Bara knappt tre timmar senare var det deras tur att svara Audi. BMW skrev ”Vi ser det, där vi vanligtvis ser det… i backspegeln”.
De syftade förstås på att de anser att BMW ligger före Audi prestandamässigt och kanske även på andra plan.
https://twitter.com/BMWUSA/status/1032274393311993856?ref_src=twsrc%5EtfwAudi har inte replikerat BMW:s sista tweet i ämnet.
Rolig dust på nätet mellan de två tyska bilmärkenas respektive USA-avdelningar. De har med all sannolikhet gjort det med glimten i ögat, även om de båda har haft sina strider tidigare.
Vi minns framför allt ”reklamskyltskriget” mellan de båda för åtta år sedan som vi skrev om då.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se