BMW M5 äntligen lite snyggare*!
Hamann har än en gång satt klorna i BMW M5 generation F10. Resultatet är enormt mycket bättre än senast.
Kommer du ihåg förra gången vi visade er Hamanns variant av BMW M5? Då var ni inte nådiga i era utlåtanden. Nu har Hamann än en gång spottat ur sig en variant på en tysk prestandabil och än en gång är det M5 som bildar grund till vad Hamann har döpt till Mi5sion.
Resultatet är så mycket bättre (*), men kanske ändå inte vad gemene man tar till sitt hjärta. Flertalet karossdelar är utbytta till kolfiberditon med formgivning som skriver ”se på mig, här är jag!”. Men ändå så mycket mer sansat än förra gången.
Förutom bodykitet har Hamann kostar på Mi5sion sportfjädring som för M5:an 35 millimeter närmare backen och 18-ekrade fälgar som om man lägger en tumstock från kant till kant visar 21 tum.
Även interiört har Hamann pillat, men med betydligt mer känsliga fingrar.
Hamann Mi5sion M5 ser arg och snabb ut, men snabbare än en vanlig M5 är den inte. Allt du ser på bilderna är utvändiga förändringar. På andra sidan huven har ingenting hänt vilket betyder 560 hästkrafter, 680 newtonmeter, 0-100 km/h på 4,3 sekunder och toppfart på 250 km/h (elektroniskt begränsad om inte M Driver’s Package valts till för då blir toppfarten 305 km/h). Eventuellt att Hamanns kolfiberdetaljer har kapat en tiondel eller så på accelerationstiden.
Så vad säger du, är detta en M5 som du hade vågar visa dig i? Eller väljer du Hamanns andra alster?
* = Jämfört med denna.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se