Elektriska uppstickare i bilbranschen
Nya bilmärken tycks dyka upp var dag – där den ena lovar mer än den andra. Vi rannsakar uppstickarna i bilbranschen för att se vilka som överlever.
Det går det inte skriva en sån här inledande text utan att nämna Tesla. Själva symbolen för att lyckas. För vem trodde egentligen att starta ett nytt bilmärke för femton år sedan var en bra idé? Än mindre ett bilmärke som skulle tillverka något så udda som elbilar. Det fanns ju ingen infrastruktur! Sa i alla fall de andra biltillverkarna. Det var ingen idé.
Det vi vet i dag, att lösningen låg i att sätta upp laddstolparna själv, var otänkbart. Tesla visade att det gick, och sedan dess har marknaden i det närmaste gått att likna vid guldruschen i Klondike. Nya märken poppar upp just hela tiden, alla är här för att prova lyckan.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se