Ionity höjer priserna kraftigt i Europa
Laddnätverket Ionity som är ett samarbete mellan BMW, Mercedes, Ford, Hyundai, Kia och Volkswagen, tillsammans med Audi och Porsche, kommer den 31 januari uppdatera sina tariffer.
Ionity lanserar en prissättning som baseras på kWh i stället för en fast taxa som det har varit tidigare. Exakt vad de olika medlemsföretagen (MSP) som BMW:s ChargeNow och Mercedes me med flera betalar i sina respektive lösningar framgår inte, däremot får vi veta att det kommer kosta 8,70 kronor per kWh för de som inte ingår i nätverket.
Michael Hajesch förklarar att det blir mycket mer tydligt för användaren och att man vet exakt vad det kostar per kilowattimme. Ionitys priser runt om i Europa kan du ta del av här.
Just nu finns det fler än 200 laddstationer med sammanlagt 860 aktiva laddportar i fler än 20 länder där du kan ladda din bils batterier med upp till 350 kW. Planen är att utöka nätverket till sammanlagt 400 laddstationer i 24 länder.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se