Så mycket kostar uppdaterade Peugeot 508 i Sverige
Peugeot 508 kom i uppdaterat utförande tidigare i år, nu kan den beställas i Sverige – här är priserna.
I våras uppdaterades modellen 508, Peugeots kandidat i D-segmentet, efter fem år i tjänst. Nu är den uppdaterade versionen aktuell för Sverige och det i de två högre utrustningsnivårena GT och fyrhjulsdrivna GSE. Det sista är en förkortning av Peugeot Sports Engineered och är en prestandaversion, lite som nya tiders GTI.
508 kan beställas i femdörrarsutförande (5D) eller som kombi (SW) med såväl diesel-, bensin- och laddhybriddrivlina även om dieselalternativet bara finns för kombiversionen. Påslaget för kombikaross är 10 000 kronor.
”Nya” 508 kan beställas nu och leveranserna beräknas startat i höst.
– Vi vet att kunder som kör Peugeot 508 vill ha mycket utrustning och därför är det glädjande att vi nu kan erbjuda de nya uppdaterade versionerna till mycket konkurrenskraftiga priser, sett till D-segmentsmarknaden. I bensinversionen erbjuder vi en maxutrustad GT med allt du kan tänkas behöva och lite till, för lanseringspriset 429 900 kronor, säger Philip Beermann, produktchef, Peugeot Sverige.
Priser och utförande aktuella för Sverige
Bensin
5D GT PureTech Automat: 429 900 kr
SW GT PureTech Automat: 439 900 kr
Diesel
SW GT BlueHDi 130: 454 900 kr
Laddhybrid
5D GT PHEV 225 Automat: 569 900 kr
SW GT PHEV 225 Automat: 579 900 kr
PSE (laddhybrid och fyrhjulsdrift)
5D PSE PHEV4 300 Automat:769 900 kr
SW GT PSE PHEV3 300 Automat: 779 900 kr
På andra marknader finns även 508 i den lägre utrustningsnivån Allure. I Tyskland har sedanversionen i det utförandet ett startpris på 2 400 euro (cirka 28 500 kronor) lägre än för GT-versionen.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se