Snabbladdning – är det nu det händer?
2022 kan innebära en dubblering av ultrasnabbladdare om planerna går i lås. Nu satsar både laddoperatörer och drivmedelskedjor på att få fart på snabbladdningen längs de stora trafiklederna i Sverige.
För många bilister är det forfarande brister i laddnätverket som gör att man har svårt att gå över till elbil. För trots att det nu finns fler laddstationer än bensinmackar – laddstationerna körde om runt årsskiftet – i landet är det fortfarande besvärande glest mellan snabbladdstationerna. Framför allt om vi talar om laddstationer som laddar riktigt snabbt, 100 kilowatt eller snabbare.
Ett annat problem är att laddarna fortfarande ofta dras med tekniska problem. Elbilsägare brottas ständigt med strulande snabbladdare som antingen har betalningsproblem eller helt enkelt är avstängda.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se