Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
101019-hallmark-saab
101019-hallmark-saab
101019-hallmark-saab
101019-hallmark-saab

Försäljningschefen Adrian Hallmark lämnar Saab

Saabs försäljningschef Adrian Hallmark lämnar sin tjänst och går till Jaguar. Hallmarks tid i Trollhättan blev kort, endast sju månader, och nu får han globalt varumärkesansvarig för Jaguar Land Rover.

Adrian Hallmarks karriär inom Saab blev kort. Han presenterades som en tung värvning i mars, endast två månader efter att Saab köpts av Spyker, och kom direkt från en chefspost på Volkswagen där han var ansvarig för verksamheten i 50 asiatiska länder. Nu, endast sju månader senare, går Hallmark vidare och blir globalt varumärkesansvarig för Jaguar och Land Rover. Han tillträder sin nya tjänst den 1 december.

– Jag fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till, säger Hallmark till TTELA.

Valet av Hallmark som varumärkesansvarig är en del i omstruktureringen av Jaguars och Land Rovers marknads- och försäljningsverksamhet. Hallmark kommer att ingå i en nyorganiserad ledningsgrupp som enligt Jaguar Land Rover ska snabba på utvecklingen av märket.

Läs mer