Försäljningschefen Adrian Hallmark lämnar Saab
Saabs försäljningschef Adrian Hallmark lämnar sin tjänst och går till Jaguar. Hallmarks tid i Trollhättan blev kort, endast sju månader, och nu får han globalt varumärkesansvarig för Jaguar Land Rover.
Adrian Hallmarks karriär inom Saab blev kort. Han presenterades som en tung värvning i mars, endast två månader efter att Saab köpts av Spyker, och kom direkt från en chefspost på Volkswagen där han var ansvarig för verksamheten i 50 asiatiska länder. Nu, endast sju månader senare, går Hallmark vidare och blir globalt varumärkesansvarig för Jaguar och Land Rover. Han tillträder sin nya tjänst den 1 december.
– Jag fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till, säger Hallmark till TTELA.
Valet av Hallmark som varumärkesansvarig är en del i omstruktureringen av Jaguars och Land Rovers marknads- och försäljningsverksamhet. Hallmark kommer att ingå i en nyorganiserad ledningsgrupp som enligt Jaguar Land Rover ska snabba på utvecklingen av märket.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se