Mercedes SLS Roadster och C-klass Coupé avslöjas i Super Bowl-reklam
Natten till måndag var det dags för Super Bowl – årets i särklass största sportevenemang och då passade Mercedes på att visa det nyaste de har. Under ett av reklamavbrotten visades SLS AMG Roadster och C-klass Coupé för första gången. Se filmen här.
Natten till måndag svensk tid bänkdade sig drygt 100 miljoner amerikaner framför tv-apparaterna för att se Super Bowl XLV där Green Bay Packers och Pittsburgh Steelers gjorde upp om titeln. Huvudnumret för kvällen var förstås fotbollsmatchen men även reklaminslagen i pauserna brukar få stor uppmärksamhet. Annonsörerna lägger ned stora pengar för att fånga tittarnas uppmärksamhet. Ett reklaminslag på 30 sekunder kostar cirka tre miljoner dollar. Mercedes hade köpt 60 sekunders reklamtid. Under dessa 60 sekunder gavs för första gången en skymt av såväl nya C-klass Coupé som den taklösa versionen av SLS AMG.
I reklamfilmen ses en mängd klassiska Mercedes-modeller smyga iväg från sina hem för att möta nykomlingarna i familjen. I filmen som du kan se nedan (som är en förlängd 101-sekundersversion) dyker C-klass Coupé och SLS AMG Roadster upp jämsides med nya SLK och CLS 63 AMG. C-klass Coupé har vi redan sett på läckta officiella bilder men SLS AMG Roadster är fram tills nu helt osedd. Tack vare tidigare spionbilder vet vi dock cabrioletvarianten blir mycket lik coupén, bortsett från att den får ett fällbart tygtak förstås.
https://youtu.be/rLVCjnEGrqQ?height=347&width=575
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se