Namninsamling: Volvo – bygg C30 Polestar!
Uppmärksamheten kring Volvo C30 Polestar är enorm. Nyligen körde Jeremy Clarkson i Top Gear bilen och han hyllade den lika mycket som när Teknikens Värld körde den förra sommaren. Men Volvo vill inte bygga bilen. Skriv på vår namninsamling så ska vi få Volvo på andra tankar!
This article is also available in English.
Audi har quattro GmbH, BMW har Motorsport GmbH och Mercedes har AMG GmbH. Självklart att Volvo då ska ha sin egen trimavdelning och detta i form av Polestar Performance!
Teknikens Värld övertygades redan i somras när vi körde Volvo C30 Polestar på bana. Bilen är oerhört potent och i särklass det hetaste som någonsin byggts med Volvo-emblem i nosen.
Testchef Hans Hedberg hyllade bilen för dess prestanda och vassa köregenskaper, helt enkelt en bil som är värd ett bättre öde än att förbli enbart en konceptbil.
Top Gears programledare Jeremy Clarkson har nu också fått tillfälle att köra Volvo C30 Polestar och han var lyrisk efter en dag på banan med bilen där den slog både Ford Focus RS500 och Coswort Impreza CS400. Precis som vi på Teknikens Värld är han besviken över att Volvo säger blankt nej till att bygga en serieproducerad version av C30 Polestar.
Nu tycker vi på Teknikens Värld att det är dags för Volvo att tänka om. Bilen drar oerhört mycket uppmärksamhet till sig och på bara fem dagar har vi haft över 100 000 som har läst senaste artikeln om bilen.
Tillsammans med er läsare vill vi nu påverka Volvo genom att ha en namninsamling där budskapet är glasklart, nämligen:
Volvo, tveka inte utan bygg C30 Polestar... nu!
Klicka här för att skriva under vår namninsamling och på så vis påverka Volvos beslut.
Volvo C30 Polestar
Fakta
5-cylindrig turbomotor på 2,5 liter, 405 hästkrafter och 510 newtonmeter. Sexväxlad manuell låda och fyrhjulsdriven.
0-100 km/h på 4,1 sekunder och begränsad toppfart på 250 km/h.
Uppskattat pris vid serieproduktion: 450 000 kronor.
Ladda ner flash för att
använda tvspelaren.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se