Nissan Pulsar – tre snabba från provkörningen
Mikael Stjerna är och kör Pulsar, Nissans nytillskott i golfklassen. Vi jagar fatt på honom för att höra om Pulsar är något att ha.
Hallå Micke! Var är du och vad kör du?
– Jag är i Barcelona och kör Nissan Pulsar, märkets efterträdare till Almera.
Ge oss några plus och minus.
– Den fyller Almeras skor väl. Men den sticker inte ut, varken utseendemässigt eller tekniskt. jag hade velat se lite mer karaktär. Det finns så många bra bilar i golfklassen i dag så för att locka till sig kunder måste bilarna ha något.
– På plussidan måste baksätet nämnas – väldigt rymligt tack vare rejält axelavstånd på 2,7 meter. En annan sak är att den är riktigt tyst. Men då ska man ta i beaktning att jag kör på silkeslena spanska asfaltsvägar. Den går snålt också. Körde nyss 20 mil med 1,5-litersdieseln och snittade 0,41 liter per mil. Inte dumt.
– Måste nämna säkerhetsutrustningen också. Den är ganska diger.
När kommer den till Sverige och hur mycket får man lägga upp för att bli ägare till en Pulsar?
– I oktober är det Sverigepremiär och priserna börjar på 164 900 kronor.
Hela provkörningen av Nissan Pulsar läser du i kommande nummer av Teknikens Värld.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se