Nya Honda HR-V är här med hybriddrivlina
Honda har slagit på stora trumman och lovar att alla deras modeller på den europeiska marknaden ska vara elektrifierade 2022. En av dessa modeller är nya HR-V som nu presenteras.
Det går fort i hockey sägs det och nu står 2022 snart framför dörren. Därför är det nog bra att Honda har ökat på takten lite. Senast för några veckor sedan lanserade de sin CR-V med hybriddrivlina. Nu har turen kommit till att uppdatera Honda HR-V, och den är inte bara ändrad på ut- och insidan, den har även fått tillgång till Hondas hybriddrivlina under skalet och får därmed också några extra bokstäver i modellbeteckningen, nämligen e:HEV.
Tråkigt nog får vi inte veta så väldigt mycket mer om nya HR-V än att den ska behålla sina fina utrymmen och de magiska stolarna i baksätet, ni vet de som kan fällas både rakt upp och i nedfällt läge vara helt plana. Smidigt om behovet att lasta stora prylar uppstår. I övrigt är det snålt med tekniska data och fakta om drivlina, förbrukning och alla olika mått med mera.
Det vi vet är att bilen är kraftigt förändrad i utseendet och har fått lite vassare linjer och mer renodlat linjespel. Interiören har fått sig en översyn och strävar åt det strama lite minimalistiska hållet. Den har också fått ett nytt ventilationssystem som ska spä på den luftiga känslan inuti HR-V, om det nu är så eller om det bara är en floskel återstår att se när vi får tillfälle att köra den. Den kommer inte gå att plugga in och ladda, då hybridlinan är av mer traditionell karaktär och fungerar som i tidigare lanserade CR-V e:HEV och även Jazz e:HEV som lanserades förra året.
LÄS OCKSÅ: Honda visar elektrisk suv och CR-V laddhybrid
Frågan är om HR-V får drivlinan som sitter i CR-V eller Jazz, det och mycket annat lär vi få veta mer om längre fram.
https://youtu.be/fs6hdBYo3oQNya HR-V kommer att finnas tillgänglig i Europa under den senare delen av 2021.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se