Skoda visar VisionD och ny logga
Skoda har stora saker på gång. I Genève visas inte bara nya konceptbilen VisionD som avslöjar framtida designgrepp utan även en ny företagslogotyp.
Skoda har en relativt anspråkslös uppställning i Genève. Bortsett från en specialversion av Fabia med hårdare fjädring och tilläggsbeteckningen Monte Carlo är konceptbilen VisionD den enda nyheten. Men den verkar Skoda inte vilja berätta så mycket om, de pratar mycket hellre om den nya uppdaterade loggan och vad den betyder för företaget.
– Den nya designen stärker varumärket på den internationella arenan säger Jürgen Stackman styrelsemedlem och ansvarig för marknad och försäljning.
I Skodas nya logga är den flygande pilen större och mer framlyft. Texten ”Skoda Auto” har plockats bort och den gröna färgen har lättats upp för ett fräschare utseende. På konceptbilen VisionD har Skoda-loggan tappat den gröna färgen och är helt metallfärgad, detta kommer sannolikt att införas på Skodas kommande modeller.
Angående konceptbilen VisionD säger Skoda bara att den ger en klar indikation om hur Skoda-bilar kommer att se ut framöver. Vi får anta att de främst syftar på nästa Octavia som borde lanseras inom ett par år. Av konceptet att döma blir det fler skarpa och horisontella linjer och kanske finns det även planer på en karossform av ungefär samma typ som Golf.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se