Smart kritiserade – de tror inte på jultomten
Smart möter stark kritik från tyska föräldrar då de sänder en reklam som meddelar att jultomten inte finns.
För att marknadsföra sin nya modell Forfour har Smart i Tyskland tagit fram en radioreklam där föräldrarna i framsätet hörs samtala. Mamman säger då ”Jag hoppas att barnen aldrig får reda på att jultomten inte finns”, varpå två barnröster från baksätet hörs säga ”Vadå?”.
Reklamens syfte är informera om att Smart erbjuder en bil som rymmer fyra personer, men marknadsavdelningen kanske borde ha tänkt ett varv till innan de valde att gå vidare med reklamidén.
Nu rasar föräldrar över att Smart gör deras barns varse om att jultomten inte finns. Något som har lett till att Smart dragit tillbaka reklamen och nu bett om ursäkt för misstaget.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se