Laddhybrid lönar sig i jämförelse med el-, bensin- och dieselbil
Vad ska nästa tjänstebil drivas av – bensin eller diesel? Eller ska den laddas? Leasingföretaget Arval, expert på operationell leasing, har räknat ut totalkostnaden för olika biltyper.
Elektrifiering av bilismen är det ingen som ifrågasätter längre. Men när ska omställningen ske? Är det lönsamt att välja laddbar bil i år eller ska man vänta in lägre priser och en mer mogen marknad?
Vi bad leasingbolaget Arval räkna på kostnader för fyra olika Volvo XC40. Laddhybriden XC40 Twin Engine T5, den helt batteridrivna elbilen XC40 P8 Recharge, bensindrivna XC40 B4 och dieseldrivna XC40 D4 AWD.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se