BMW mest värdefulla varumärket 2012
Millward Brown har nu tagit fram vilka varumärken som är starkast o världen. Etta kom Apple, medan BMW hamnade i täten bland biltillverkarna på 23:e plats, tätt följt av fjolårsvinnaren Toyota.
Enligt årets rapport har de flesta varumärken lyckats stärka sina positioner trots det oroliga ekonomiska läget i världen. Teknik- och telekommunikationsmärken dominerar listan, med Apple som det absolut starkaste varumärket i världen, enligt Millward Brown.
Bland biltillverkarna kom BMW strax före Toyota. Enligt Millward Browns index växte BMW:s varumärke med tio procent till 175 miljarder kronor medan Toyotas varumärke tappade lika många procent, ner till 155 miljarder kronor.
Värdet på de uppmätta företagen har tagits fram genom att undersöka värde för pengarna, vilja till förnyelse, relevans, rykte, med mera. För att läsa mer om undersökningen, klicka på den externa länken här.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se