Opel lanserar ny logotyp
Opel har skissat fram en ny logotyp. Under höstens bilsalong i München gör den debut – förmodligen på nya Manta i konceptform.
Först Porsche, sen Opel. Nu är det dags för en ny logotyp och precis som i sportbilsmärkets fall går man försiktigt till väga.
Ringen har gjorts tunnare och ett snitt kan se i både den och i blixten i logotypens mitt. Blixten har gjorts i ett än mer blixtrande snitt vilket ska föra tankarna till elektrifiering.
– Vår ”Blitz” är mer relevant än någonsin tidigare. Det symboliserar inte bara vårt engagemang för demokratisering av innovation och mobilitet utan förmedlar också vårt åtagande att bli ett helt elektriskt varumärke i Europa 2028. I år kommer vi redan att ha 15 elektrifierade modeller i vår portfölj och kan stolt säga att Opel är elektriskt, säger Opels vd Florian Huettl.
Den nya logotypen kommer att ha premiär under höstens bilsalong i München som håller öppet 5 till 10 september, där man ska bjuda på en överraskning som kommer göra besökarna förtjusta. Vi gissar att det blir Manta i konceptform – med den nya logotypen i lysande form – en bild på en sådan följer med pressmeddelandet.
Den nya loggan kommer finnas på märkets bilar från och med årsmodell 2024.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se