Volkswagen ber om förlåtelse i stor annonskampanj
Med start i dag försöker Volkswagen reparera sitt skadade anseende med en stor annonskampanj där de ber om förlåtelse för sina misstag.
”Vi vill reparera något som gått sönder: Ditt förtroende för oss”. Så lyder den inledande meningen som dyker upp i Volkswagens annonser på ett flertal nyhetssajter och dagstidningar. I annonsen hänvisas kunder till Volkswagens hemsida där de kan få mer information om utsläppsfusket som berör 104 227 Volkswagen-bilar i Sverige, men även andra bilmärken från koncernen.
– Vi anser att vi har svikit våra kunders förtroende. Vi vill att våra kunder och allmänheten ska veta om att vi är medvetna om det. Det här är ett bra sätt att nå ut till en bredare publik för att nå ut med budskapet, säger Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen Sverige.
Enligt Thomasfolk har annonsutrymmet varit inplanerat sedan tidigare, men då för att presentera kommande bilar. ”Vi har gjort en liten omprioritering” säger Thomasfolk.
Volkswagen har även meddelat drabbade kunder via brev om hur processen för att åtgärda bilarna kommer att gå till. Men Volkswagen kommer att skicka ut mer information om detta så snart de har utrett exakt hur åtgärden kommer att genomföras.
Hela annonsen läser du nedan:
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se