Polestar sålde skadade fälgar

Peter Nyberg betalade för en omgång sommarhjul till sin Polestar. När han öppnar hjulpåsarna i april upptäcker han att de är begagnade. Polestar tar inget ansvar utan menar att kunden borde ha kontrollerat hjulen vid leveransen.

Tillägg

Efter första publiceringen av reportaget i Teknikens Värld 12/2021 har Peter Nyberg fått både ursäkt och kompensation av Polestar.

– Jag blev kontaktad av bolagets kundvårdschef som bad om ursäkt för bolagets hantering. Han frågade om jag ville ha nya fälgar. Jag tycker dock att det känns fel att byta fälgar som har så pass små skador och frågade istället hur han skulle ha velat bli kompenserad. Det slutade med att jag fick Polestar-kläder och biltvättkuponger som räcker ett par år framöver. Jag är nöjd med Polestars hantering av mitt ärende, och jag vill tro att de lärde sig något av reportaget, säger Peter Nyberg.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 79 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill