1 AV 4
Bavarias nya anläggning i Solna, mer ett vardagsrum än en bilhall.
Foto: BMW
2 AV 4
Så här ser det ut i VR-glasögonen när jag testar mig fram med olika konfigurationer på ”min” bil, en BMW 4-serie.
Foto: BMW
3 AV 4
En fiktig värld...
Foto: BMW
4 AV 4
... men ändå en verklig känsla.
Foto: BMW

VR-glasögonen hjälper mig att köpa ny bil

Stora bilhallar med massor av olika modeller.

Eller försäljning på Internet där jag klickar i olika rutor och får min nya bil levererad till dörren.

Bilbranschen funderar på framtiden men kanske har BMW-återförsäljaren Bavaria redan hittat lösningen: VR-glasögonen.

Jag kliver in genom dörren till Bavaria Bils nya anläggning i Solna i Stockholm. Det är lite som att kliva in i försäljningschefen Kristoffer Juléus vardagsrum, eller som jag inbillar mig att Julèus vardagsrum ser ut.

En mysig soffa, några fåtöljer. Mycket läder och svart och jag kan ana en kaffemaskin ute i köket. 

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 79 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill