Volvos nya informationskampanj i USA – för miljöns skull
I november ska Volvo Cars USA låta en informationskampanj rulla i ledande nyhetsmedia. Kampanjens ledord är hållbarhet, och att Volvo tar lika seriöst på det som på säkerhet.
Befinner du dig i USA under november månad kommer du kanske att få se Volvo Cars stora informationskampanj i tidningar och på webbplatser. Den innehåller ett meddelande om att företaget tar lika seriöst på hållbarhet som de tar på säkerhet.
Kampanjen illustreras av ett budskap Volvo körde i USA på 1970-talet om säkerhet, samt det nya budskapet om hållbarhet.
Volvo skriver att de inte har väntat på att tillsynsmyndigheterna ställer hårdare krav i hållbarhetens namn, och lyfter fram att de är den första etablerade biltillverkaren att elektrifiera av alla nya bilmodeller från och med 2019.
Tidigare i år var Volvo första och enda bilmärke att godkänna G7 Ocean Plastics Charter med målet att ha minst 25 procent återvunnen plast i varje ny bil från 2025.
– Det har aldrig handlat om betyg eller stjärnor, och det handlar inte om obligatoriska standarder. Volvo Cars förespråkar ökade bränsleeffektivitetsstandarder varje år eftersom vi svarar för en högre auktoritet: våra kunder, säger Volvo Cars vd Håkan Samuelsson.
I fredags gav Volvo sitt officiella stöd till myndigheterna EPA:s (U.S. Environmental Protection Agency) och NHTSA:s (National Highway Traffic Safety Administration) mål att årligen skärpa bränsleförbrukningsstandarder och minskade koldioxidutsläpp.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se