Franska nätter är långa...
Lyckligtvis har vi inte sett några mer krascher sedan säkerhetsbilen släppte iväg fältet strax innan 01:00. I stället kan man som publik gå på nattklubb, konsert eller sitta på någon av läktarna. Huvudsaken är att det är fylla inräknad, onekligen den populäraste aktiviteten bland alla besökare. Kanske det effektivaste sättet att hålla kylan borta? Till skillnad från Sverige har vi nämligen inte värmebölja, termometern säger knappt tio grader.
Själv tog jag mig ner i Audis bandepå och fick bevittna en bränslepåfyllning ståendes bara ett fåtal meter från bilen. Men tyvärr var det strängt fotoförbud. Nu under natten kör varje förare ungefär två till två och en halv timme. Det är lika länge som däcken håller, men tanka behöver bilarna göra ungefär var tionde varv. Det betyder en bränsleförbrukning på ungefär 4,5 liter per mil.
Det är fortsatt tysk ledning, följt av tre franska Peugeot 908. Corvetten med Jan Magnussen som förare leder överlägset i GTE Pro-klassen.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se