Intervju: Mercedes vd Ola Källenius om framtidens Formel 1
Är Formel 1 verkligen värt pengarna? Finns det en framtid för sporten när bilindustrin satsar mer och mer på elbilar? Ja, enligt Mercedes svenske vd, och F1-fanatikern, Ola Källenius är Formel 1 en bärande del i företagets marknadsföring och de nya reglerna ska ge oss bättre underhållning.
F1-sporten har stått i depån under hela coronakrisen men nu ska det bli grönt ljus för en ny och väldigt speciellt säsong. Daimlers vd Ola Källenius har det yttersta ansvaret för hur bra det går för Mercedes i Formel 1, hur mycket det får kosta och hur Mercedes ska få rätt marknadsföring med hjälp av sporten. Det är tur då att Ola Källenius älskar Formel 1 och att han jobbat nära teamet under många, många år. Här svarar Daimlers svenske vd på 16 frågor om Mercedes och Formel 1.
Coronakrisen har förändrat det mesta i vår värld och så även formel 1. Hur ser du på att säsongen sköts upp?
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se