Marcus Ericsson snabbast i GP2-test!
Närkingen Marcus Ericsson fortsätter att övertyga racingvärlden. Efter sin seger i japanska F3-mästerskapen testade han nu i veckan GP2 för första gången. Och var snabbast!
I går testade Marcus för teamet iSport och var då trettonde man på Jerez-banan i södra Spanien. I dag bytte han till mästarteamet ART och satte snabbaste tid på eftermiddagen. Bakom sig hade han bland annat Formula Masters-mästaren Fabio Lemer och ett par ordinarie GP2-förare.
Därtill Bruno Senna som gjorde ett inhopp i sin gamla klass och rallyvärldsmästaren Sebastian Loeb som testade för ett eventuellt inhopp i Toro Rossos F1-team i Abu Dahbis Grand Prix. Loeb var dock sist av alla.
Om det är någon svensk förare just nu som står nära Formel 1 så är det Marcus Ericsson. Men först gäller en säsong i GP2 och med den här farten borde ett kontrakt inte vara långt borta.
Resultat avslutande GP2-test i Jerez
1. Marcus Ericsson, ART, 1m25.970s
2. Dani Clos, Racing Engineering, 1m26.105s
3. Fabio Leimer, Ocean, 1m26.193s
4. Jerome D'Ambrosio, Racing Engineering, 1m26.483s
5. Luiz Razia, Barwa Addax, 1m26.546s
6. Marco Bonanomi, Coloni, 1m26.607s
7. Oliver Turvey, iSport, 1m26.648s
8. Davide Valsecchi, Super Nova, 1m26.651s
9. Alexander Rossi, DAMS, 1m26.740s
10. Roldan Rodriguez , Arden, 1m26.846s
11. Chris van der Drift, Piquet, 1m26.858s
12. James Jakes, Super Nova, 1m26.956s
13. Will Bratt, Coloni, 1m27.137s
14. Bruno Senna, iSport, 1m27.173s
15. Rodolfo Gonzalez, Ocean, 1m27.186s
16. Edoardo Mortara, Arden, 1m27.311s
17. Michael Herck, DPR, 1m27.327s
18. Filip Salaquarda, Trident, 1m27.421s
19. Max Chilton, Barwa Addax, 1m27.438s
20. Francesco Castellacci, Durango, 1m27.615s
21. Fabio Onidi, Trident, 1m27.698s
22. Jan Charouz, ART, 1m27.845s
23. Jon Lancaster, DAMS, 1m27.893s
24. Vladimir Arabadhziev, Piquet, 1m28.059s
25. Sebastien Loeb, DPR, 1m28.114s
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se