Nicolas Cage gör reklam för kina-Saaben Shenbao D-Series
Kinesiska biltillverkaren BAIC slår på stort för att lansera nya sedanmodellen Shenbao D-Series, som baseras på Saab 9-5. Som reklampelare har man anlitat Nicolas Cage. Se första reklamfilmen här!
Kinesiska biljätten BAIC har slutligen, efter många olika koncept, lanserat den produktionsfärdiga ”Saaben” Shenbao (Senova på engelska) D-Series. BAIC har investerat stora pengar i mellanklassedanen, inte bara genom köpet av Saab-tekniken, utan även vidareutveckling och design och en lyckad lansering är förstås önskad.
För att skapa maximal uppmärksamhet kring lanseringen har BAIC anlitat den amerikanske skådespelaren Nicolas Cage, känd bland annat från The Rock, Gone in 60 Seconds och National Treasure-filmerna. Cage ska fungera som märkesambassadör i Kina och i det uppdraget ingår bland annat att spela huvudrollen i den påkostade reklamfilm vi kan se nedan.
I filmen, som för övrigt är regisserad av fransmannen Olivier Megaton (Taken 2, Transporter 3) ser vi hur Cage i en Shenbao D-Series jagas av två andra likadana bilar och utför olika avancerad och till synes omotiverade konster. För den som tycker att det låter otäckt kan vi avslöja att det hela slutar lyckligt.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se