Över 20 000 förbeställningar av Volvo XC40
Reklampamkampanjen är sjösatt och 20 000 förbeställningar är gjorda av Volvos första småsuv. Men hur ska det gå i utmärkelsen Årets Bil och Teknikens Världs tuffa test?
Med småsuven XC40 beträder Volvo ny mark och en första indikation på att det kan gå bra är att modellen redan har beställts av över 20 000 personer globalt.
I ett led att försöka öka på antalet beställningarna sjösattes kampanjen i Europa på svenska TV4 klockan 20.25 i fredags med reklamfilmen nedan.
Jackpot kan det bli om XC40 vinner över de övriga sex finalisterna i utmärkelsen Årets Bil 2018. Segraren presenteras under bilsalongen i Genève. Volvo har dock aldrig vunnit utmärkelsen även om man varit nära med både XC90 och S/V90
.Hur modellen klarar sig i händerna på Teknikens Världs testlag kan du läsa om nu på torsdag den 1 februari – då kommer nämligen Teknikens Värld nummer 4/2018 ut där bilen ställs mot fyra tuffa konkurrenter.
https://youtu.be/cDy8U_xyGNo
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se