Skoda gör reklam i din backkamera
En liten skylt som syns i din backkamera. Så gör Skoda reklam för sina bilar. Kampanjen startar i Stockholm.
Äntligen hittar du en parkeringsplats. Du svänger upp, lägger i backen och ser så att du hamnar rätt. Långsamt backar du in i fickan med ett öga på backkameran. Sakta växer den, bilden på en Skoda, ju närmare väggen du kommer. Vafalls?
Runt om i Stockholm har Skoda satt upp små reklamskyltar, på parkeringsplatser där de tydligt syns i backkamerans skärmbild. Utomhustavlorna är framtagna tillsammans med miniatyrkonstnären Christopher Robin Nordström, känd som @TokyoBuild på Instagram.
Miniatyrtavlorna är formgivna med stor precision och detaljrikedom, och de innehåller allt från strålkastare och stegar till graffiti.
Kampanjen är tänkt att på ett subtilt och humoristiskt vis nå kunder av konkurrerande bilmärken och kommunicera till dem i en stund då de allt som oftast har ögonen på skärmen.
– Genom att kommunicera via våra konkurrenter når vi potentiella Skoda-kunder på ett roligt och kreativt vis, dessutom i en period då många varumärken försöker att nå fram med sina budskap. Vi kanske inte är störst, men vi kan i alla fall vara smartast, säger Stefan Nygren, marknadschef på Skoda Sverige, i ett pressmeddelande.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se