Volvo gör musik av och med XC60
Volvos suv XC60 säljer bra, men Volvo ser utrymme för förbättring i försäljningsstatistiken och satsar nu på att nå ut till den yngre köparskaran.
Volvo har i samarbete med kända Youtubern Andrew Huang samt en annan artist vid namn Dresage skapat ett soundtrack som består av en massa beats och ljud från bilen i form av öppning och stängning av dörrar, motorhuv, baklucka, laddlucka, fönster, handskfack med mera. Ja, det är nog bäst att ni tittar på videon själva så ni får en bättre förståelse för vad det är som är på gång.
https://www.youtube.com/watch?v=2esJfbW_pRk&t=64sVolvo har alltid förknippats med säkra bilar och smarta reklamkampanjer. Enligt statistiken är de flesta köparna av Volvo XC60 över 50 år, och XC60 är den Volvo-modell som har de äldsta köparna av alla olika modeller i Volvos produktportfölj.
Vad tror ni, kan det här locka den yngre publiken till att köpa en XC60? Andrew Huang har 2,3 miljoner följare och sammanlagt 310 miljoner visningar på sin Youtube-kanal. Hans publik består mestadels av personer mellan 25 och 34 år vilket är precis den grupp Volvo vill rikta sitt budskap till.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se