Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
100615-land-rover-aznom
100615-land-rover-aznom
100615-land-rover-aznom
100615-land-rover-aznom

Trimmad Land Rover Defender – uppvisning i onödighet

Det finns bilar som är som gjorda för att omarbetas och stylas och så finns det dem som inte borde röras alls. Land Rover Defender kan sållas till den senare kategorin men det hindrar inte italienarna från att ge den klassiska britten en ny stil och lite extra knuff.

I en tid då de flesta suvar trivs bäst på förortens släta asfalt är Land Rover Defender är en av få som faktiskt är byggd för att gå i terrängen. Därmed har den fått vara i fred för världens alla styling- och tuninfirmor, för vad är det för syfte att slänga på stora kjolpaket när bilen ändå bara ska kravla runt i skogen. Helt fredad är den dock inte. De italienska fimorna Aznom och Romeo Ferraris har gått ihop för att erbjuda Defender-ägare lite mer flärd åt deras bilar.

Aznom har tagit sig an det estetiska och gett Defendern en tvåtonslack med röda detaljer. Fram och bak har stötfångarna bytts ut mot kolfibervarianter och som en sista touch har Aznom monterat svarta fälgar. Interiören är inte lik någon annan Defender vi har sett. Standardstolarna har slitits ut till förmån för Sparco-stolar som är klädda i orange och svart alcantara.

Romeo Ferraris har inte gått lika hårt fram i sitt arbete under huven. Den 2,4 liter stora turbodieseln har fått 30 extra hästar och ger 154 hästkrafter.