Teknikens Värld nummer 15 / 1999
Ledaren
"Ett litet tips till Chrysler som till skrivande stund förhållit sig märkvärdigt tysta efter skandalresultatet i Euro-NCAP."
Prov: VW Lupo TDI - trelitersbilen är här!
Volkswagen blev först med att klara drömmålet tre liter bränsle per 100 km med en serieproducerad bil.
Prov: Audi A8 3,3 TDI - oljebrännardragstern
Lupo TDI är VAG-koncernens minsta diesel. Audis nya V8 på 3,3 liter är den största. Vi har kört den också.
Svensk uppfinning löser partiklarna!
Insprutningsmunstycken som snurrar - är det lösningen på den frätande frågan om dieselpartiklarna? Om detta och den senaste TDI-tekniken berättar vi här.
Press-stopp: Porsche terräng och ny MG
Under skalet från en Mercedes M-klass döljs Porsches och VW:s gemensamma SUV-bil. Och MG har laddat bössan full!
Det kryllar på tyska racingbanor!
Pontus Mörth är en av två svenska racingförare som är med och svärmar i racingklassen för VW Beetle.
Vad händer egentligen hos AutoNova?
Nog för att lyxbilstillverkning kan få ske i godan ro, men har det inte tagit väl lång tid i Volvos lyxbilsfabrik?
Förgyll Englandssemestern - hyr sportbil!
En Morgan, en Ferrari eller en BMW Z3? Det mesta går att hyra i sportbilens förlovade land.
Test: Jeep, Land Rover och Mercedes
Vilken är den bästa terrängbilen för oss som trivs bäst i stan, Grand Cherokee, Discovery eller M-klass?
Begagnat: Porsche 911, världens bästa sportbilsköp
Eller det absolut sämsta. Porschespekulanten har en stor skala att spela på. Lär dig spela rent med Staffan Borglund.
Prov: Mercedes E-klass med finputs
En sjätte växel och en lägre front och nya bakljus har i alla fall inte gjort E-klass sämre.
Bussarna som gick i väggen
Euro-NCAPs test av så kallade MPV-bilar är ingen rolig läsning för flera tillverkare.
Livet i högerstolen
Långt efter att Sydsvenska rallyt var över rabblade vår medarbetare rallynoter i sömnen. Ett beroendeframkallande nöje!
Dag E Hogsten
Kriget mellan Konsum och banken
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se