Teknikens Värld nummer 15 / 2004
LEDAREN
Final call
PROV: PORSCHE 911 CARRERA
Legenden Porsche 911 är drygt 40 år men helt ny, snabbare och ännu bättre.
BILSPIONEN
Ny Range Rover med nya motorer, JaguarX150 och Porsche Cayenne som racer!
PREMIÄR: BMW M5
Förväntningarna var höga, de lär bli infriade. Sjuväxlad SMG-låda, V10-motor på...
PROV: CADILLAC SRX
Lyxig, mellanstor SUV med uppseendeväckande linjer och lägre pris än Volvo!
TEST: RENAULT GRAND SCÉNIC UTMANAS AV TOYOTA COROLLA VERSO
Familjebilar som med lite god vilja rymmer sju personer.
OPEL TRIXX, PEUGEOT 1007, RENAULT MODUS
Små och smarta, kul att se på och många praktiska detaljer.
PROV: FIAT ULYSSE
Spansk italienare i Sverige, en udda men praktisk bil med två franska trillingsyskon.
KROCKA SÄKERT!
Nya bilar blir allt säkrare att krocka i, mycket tack vare Euro NCAP:s krocktester.
BEGAGNAT: MGF
Åk öppet i sommar! En MGF behöver inte vara fel - om du läser först och köper rätt.
PROV: KLEEMANN E55 AMG
610 hästar i en Mercedes E-klass är lämpligt, anser en dansk "bilförädlare".
PROV: SCANIA 580R
Med 24 meter och 60 ton bakom ryggen, 580 hk och 2700 Nm under fötterna.
STORA OPELDAGEN
Avgående chefredaktörens återkomst som reporter kunde bara ske på ett sätt.
DAG E HOGSTEN
I tredje världen frodas bilhistoriens gengångare.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se