Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Nummer 19/1998Nummer 19/1998Nummer 19/1998
Nummer 19/1998

Teknikens Värld nummer 20 / 1998

Ledaren

Femtio fantastiska år!

Översten lärde oss att ryta ifrån

Teknikens Värld fick en riktig flygare i starten.

Historien om biltesterna

Vi tar av oss hatten för civilingenjören som lade grunden till dagens biltester.

Universalsnillet

Han kallas aldrig annat än Roffa och om inte han är ett snille finns inga sådana.

Alla våra projektbilar

Når det inte finns några begränsningar för de vilda planerna - och pengarna! - kan det sluta så här.

Gunnar Friberg

Skribenterna gör en tidning. Ingen skrev som "Frippe".

Ronnie Peterson

Sveriges enda fixstjärna i racing var något alldeles extra, också för Teknikens Världs läsare.

Dagen H

Konsten att byta sida - den fick alla lära sig inför 3 september 1967.

24-timmars för 1 000 kronorsbilar

En Teknikens Världs-klassiker där skruvarna definitivt lossnat.

Tio för sin tid

Mängder av intressanta och ointressanta bilar har passerat under ett halvt sekel. De här minns vi helst.

Press stop

Nya BMW M3, Jaguar S-type och två från Hyundai.

Edward vann JTCC-tävlingen

En 19-åring från Örebro tog hem vår tävling och får köra hela JTCC-säsongen 1999 i en Volvo S40.

Test: Saab 99 Turbo möter Saab 9-3 Turbo

Ett historiskt test: allra första 145-hästars turbo-Saaben mot senaste 200-hästaren. Vad tiden går!

Prov: Audi TT

Mycket fräckare och mer stilsäkert än i den här spänstiga sportkupén blir det inte.

Prov: Volkswagen Lupo

När Seat Arosa fick massage i Wolfsburg.

STCC Knutstorp

Ekblom och "Flash" i topp i årets näst sista race.

Prov: Gilera Runner FXR 180

Inte en rymdfilm men väl en skooter för storsta'n.

Prov: Ford Focus

Absolut stilpoäng för den här Golfutmanaren, hur står det till med resten?

Test: Kallt krig för vinterdäcken

All hjälp inför halksäsongen i stora vinterdäckstestet.

Dag E. Hogsten

Örebro bilsalong.