Teknikens Värld nummer 20 / 2005

Teknikens Värld nummer 20 / 2005

Teknikens Värld

Innehållsförteckning

LEDAREN - Bra Saab - men för sent

NYA BILAR

PROV WEISMANN GT

Första coupén glasfiberarmerad plast med en rejälv V8:a från BMW.

SAAB 9-5

Nya flagskeppet har fått djärvare linjer, uppstyvat chassi och mer kraft.

PROV SKODA OCTAVIA RS

Skoda har pressat ner en motor med 200 hästar i en familjebil.



BILSPIONEN PEUGEOT 207

Vi spionerar på bilföretagens nyheter – innan alla andra.



ALLT OM BILEN: BILMARKNADEN

En unik överblick av bilbranschen i ­Sverige – från 1975 till i dag. 



SÅ FUNKAR BRÄNSECELLEN

Ett gasbatteri som går på luft.



FRANFKURTMÄSSAN

Vi skickade Mikael Stjerna till Tyskland för att spana in alla nyheter.

TEST PREMIUMMATCHEN

BMW 325i Touring utmanar Saab 9-3 SportCombi och Audi A4 Avant.

VÄXTER I TANKEN!

Är inte rapsolja ett miljöbränsle?



ÄR STATOILS BENSIN SKADLIG?

Bensinmätaren i BMW X5 gick sönder av företagets bensin.



BEGAGNAT: FIAT PUNTO

En billig, populär och bensinsnål ­italienare. Men hur bra är den i dag?



VÅRA BILAR: BMW 528I

Det började med skakningar i ratten vid 80 km/h, och slutade med kärlek.

PROV LJUDLIG BRÖDRAKAMP

Vi tackar av Alfas V6-motor med att köra Alfa GTV från 1983 och Alfa GT 2005. 

TEST LEXUS MOT LEXUS

Elhybrid eller bensinaren – vilken RX-modell är bäst, billigast och renast?

BAKVAGNEN: 307 KM/H

MV Augusta F4 1000 Tamburini, en legend bland motorcyklar.

DAG E HOGSTEN

Kajsas stukade fot inget mot Zanardis proteser.