Teknikens Värld nummer 20 / 2005
Innehållsförteckning
LEDAREN - Bra Saab - men för sent
NYA BILAR
PROV WEISMANN GT
Första coupén glasfiberarmerad plast med en rejälv V8:a från BMW.
SAAB 9-5
Nya flagskeppet har fått djärvare linjer, uppstyvat chassi och mer kraft.
PROV SKODA OCTAVIA RS
Skoda har pressat ner en motor med 200 hästar i en familjebil.
BILSPIONEN PEUGEOT 207
Vi spionerar på bilföretagens nyheter – innan alla andra.
ALLT OM BILEN: BILMARKNADEN
En unik överblick av bilbranschen i Sverige – från 1975 till i dag.
SÅ FUNKAR BRÄNSECELLEN
Ett gasbatteri som går på luft.
FRANFKURTMÄSSAN
Vi skickade Mikael Stjerna till Tyskland för att spana in alla nyheter.
TEST PREMIUMMATCHEN
BMW 325i Touring utmanar Saab 9-3 SportCombi och Audi A4 Avant.
VÄXTER I TANKEN!
Är inte rapsolja ett miljöbränsle?
ÄR STATOILS BENSIN SKADLIG?
Bensinmätaren i BMW X5 gick sönder av företagets bensin.
BEGAGNAT: FIAT PUNTO
En billig, populär och bensinsnål italienare. Men hur bra är den i dag?
VÅRA BILAR: BMW 528I
Det började med skakningar i ratten vid 80 km/h, och slutade med kärlek.
PROV LJUDLIG BRÖDRAKAMP
Vi tackar av Alfas V6-motor med att köra Alfa GTV från 1983 och Alfa GT 2005.
TEST LEXUS MOT LEXUS
Elhybrid eller bensinaren – vilken RX-modell är bäst, billigast och renast?
BAKVAGNEN: 307 KM/H
MV Augusta F4 1000 Tamburini, en legend bland motorcyklar.
DAG E HOGSTEN
Kajsas stukade fot inget mot Zanardis proteser.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se