Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Nummer 23/1999Nummer 23/1999Nummer 23/1999
Nummer 23/1999

Teknikens Värld nummer 23 / 1999

Ledaren

"Japaner pratar inte engelska, de har ju japanskan. Men efter någon minut kommer en ny yasuragikvinna i luren"

Prov: BMW X5

Kan en BMW som går på styltor vara rolig att köra?

Tokyo, bilsalongen som ger gott humör

En vandring på den behagligt kompakta bilsalongen i Tokyo väcker både nyfikenhet och glädje.

Och ännu en bilsalong: London

Rover 200 byter näsa och namn (Rover 25) - sensation!

Press-stopp med nästa Jaguar XJ8

Under skalet från en S-type döljer sig nästa stora Jaguar.

Bilarna som vill bli Årets bil

Dags att utse Årets Bil i Europa. Dag E Hogsten går i genom startfältet.

Test: Golf V6 4Motion mot Xantia Activa V6

Diskreta karosser. Morrande V6-motorer. Fyrhjulsdrift eller aktiv fjädring? Testlaget åker till Värmland.

Test: Vi sätter VINTERDÄCKEN på det torra

Kan man köra dubbfritt året runt och på sätt spara pengar? Vi provar vinterdäck på barmark och korar det allra bästa.

Begagnat: Rätt pris på begbilen 

Teknikens Världs unika prislista över begagnade bilar kompletteras med initierad krönika av Staffan Borglund.

Motorsport - en ren skrivbordsprodukt?

Ska motortävlingarna avgöras jurister i fortsättningen? Peo Kjellström är orolig över tendenserna inom sporten.

Prov: Suzuki Alto

Sveriges billigaste bil - och bästa?

Prov: Seat Ibiza

Nytt utseende, nya motoralternativ. Gillar vi den?

Test: Alfa 166, Audi A6 och Saab 9-5 Aero

9-5 Aero är kanske den bästa bil Saab någonsin byggt. Betyder det att den slår Alfa och Audi? Vi testar. Hårt.

Dag E Hogsten

Rattflåset