Teknikens Värld nummer 23 / 2001
LEDAREN: En gnutta framtidstro
PROV: NYA BMW 745i
Teknikstinn bjässe i en första provkörning.
PROV: TVÅ SNABBA DIESELTURER
Trecylindriga Audi A2 1,4 TDI drar lite sås. Mercedes C220 CDI Sportcoupé drar mest blickar.
TEST: KRAFTMÄTNING I STORA DIESELKLASSEN
Volvo S80 D5 möter motstånd i Saab 9-5 TiD och Peugeot 607 HDI. Utsläpp och ekonomi i fokus.
KOMMER DIESELSKATTEN ATT SÄNKAS?
Allt fler hävdar att dieselbilarna straffbeskattas. Stämmer det och kommer det att ändras?
SAAB 9X
Saabs första konceptbil på över 15 år visar vägen in i framtiden för Trollhättan.
ÅRETS BILKANDIDATERNA
Snart är det dags att åter utnämna Årets Bil. Dag E Hogsten berättar om årets kandidater.
PRIVATIMPORT KAN LÖNA SIG
Den försvagade svenska kronan gör att privatimporten minskar. Men ännu finns fyndchanser.
BEGAGNAT: MITSUBISHI CARISMA
Volvo 40-seriens kusin är billigare och bättre.
PROV: KIA MAGENTIS
En korean som lockar med motor och utrustning.
PROV: FORD MONDEO V6
Inte så sexig som man skulle kunna tro.
FYRVÄL, VITA HUSET!
Redaktionens Renault 4 har hittat ett nytt hem.
PROV:PORSCHE 911 TARGA
Taklucka och baklucka i skön förening.
PROV: MITSUBISHI SPACE STAR 1,6
Med en ny motor föll allt på plats.
BLAND RAGGARE OCH RÅTTSOFFOR
I Grand Prix Raggarbil gäller det att sticka ut.
NYA RALLYKLASSEN 1600 SUPER
Nu ska rallyungdomen få en chans att växa.
DAG E HOGSTEN
En rökeffekt är aldrig fel.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se