Teknikens Värld nummer 23 / 2003
LEDAREN: Rent Miljösamvete?
FERRARI 612 SCAGLIETTI
När stora GT-kupeér kommer på tal har den här nästan fem meter långa skönheten en gjuten plats.
BILSPIONEN
Aston Martin DB5 avslöjas, liksom nya Chevrolet Corvette och Opel Tigra med plåtcabriolet.
FRONTEN INTE FULLT SÅ FARLIG
Säkerheten har ökat enormt de senaste åren men inte för fotgängare. Nya regler ska ändra på det.
ÅRETS BIL 2004
Titeln är betydelsefull och aspiranterna fler än någonsin, inte mindre än 35 nya modeller slåss om äran. Vår senior editor Dag E Hogsten sitter i juryn och har kört dem alla - här är hans rapport.
M-TEST ELLER BILDIAGNOS?
Att låta testa objektet inför ett begagnatköp är alltid en bra idé. Vi kollar vad en undersökning hos Motormännen och Bilprovningen kan ge.
BEGAGNAT: FORD MONDEO 2000-
Andra generationen av Fords vardagsvagn fick en raketstart. Går bilen i gång tre år senare också?
TEST: SAAB 9-3 MOT AUDI A4 - CABRIOLETMATCH
Visst kan du åka taklöst ända in i vintern, men vilken av dessa duger bäst året om, år efter år?
PROV: RENAULT MÉGANE CABRIOLET
En storlek mindre än testduellanterna ovan, här är själva taket hårdvaran.
PROV: LAND ROVER FREELANDER
Stadsjeep kallas det ju så det var väl inte så konstigt att vi hamnade på en riktig bakgård.
PROV: FORD TOURNEO CONNECT
Knappast någon skönhet men uppfyller med råge alla krav man kan ställa på en duktig plåtlåda.
PROV: SUBARU LEGACY
Små utvecklingssteg generation efter generation för Legacy, nu är den riktigt attraktiv i det mesta.
PROV: FIAT IDEA
På papperet ser nya Fiat ut som en succé, hur står sig idéerna efter en första provkörning?
HYUNDAI ATOS PRIME
Andra vågen av den framgångsrika koreanska mikrobilen sköljer in från ovanligt håll.
BÄTTRE BEGAGNADE UNDERBETT
Hos gotlänningarna Charli och Micke kan du hyra vilken färg som helst bara bilen är en Volvo 240.
DAG E HOGSTEN
Lördagsbilister.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se