Teknikens Värld nummer 3 / 2007
Innehållsförteckning
HANS HEDBERG: DU ÄR VAD DU KÖR
Om bilindustrins anpassning till kundernas krav
och livsstilar.
DETROIT-SALONGEN
Hetaste bilnyheterna och koncepten på årets
första bilsalong. Mikael Stjerna rapporterar.
NYA BILAR
Prov VOLVO XC90 SPORT
Fejslyft XC90 med styvare chassi. Kan det
vara något att ha? Hans Hedberg provkör.
Prov ALFA ROMEO SPIDER
Brera utan tak heter Spider,
läs första provkörningen.
Prov MERCEDES R63 AMG
510 hästkrafter och 630 Newtonmeter gör R63
AMG till en hiskeligt snabb familjebuss.
Prov SEAT LEON CUPRA
Hetlevrad spanjor med 240 hästkrafter
ska utmana Golf GTI och dess likar.
BILSPIONEN
BMW Z9 AVSLÖJAD
Z8:ans efterträdare – stor, kraftfull och
smygfotograferad. Även nya Mazda 2.
ALLT OM BILEN: WHIPLASH I EURO NCAP
Nya testmetoder premierar bilar som skyddar
nacken. Vi berättar hur mätningarna går till.
Test VINTERTEST AV MELLAN-SUVAR
Freelander 2, CR-V, Santa Fe, Captiva, X3,
Grand Vitara, RAV4 och Tribeca.
PÅ DIN SIDA
VÅGAR MAN KÖPA EN CITROËN?
Serviceakuten hjälper dig med
allt som rör bilar.
TILLVAL SOM HÖJER VÄRDET
Är navigation värd pengarna när bilen ska
säljas? Satsa på AC och metalliclack i stället.
NYPRISLISTAN
Så mycket kostar de nya bilarna.
Begagnat CITROËN C4
Jonas Borglund kollar hur rallyvärldsmästaren
klarar sig i civil trafik.
BILBÖRSEN
Fynda på Sveriges bästa biltorg!
KLOROFYLL FÅR FORMER
Äntligen kläs vår projektbil
upp i finaste aluminium.
Test VW POLO BLUEMOTION ÄR INTE SNÅL
Test av Volkswagens nya snålsatsning, som
visade sig vara onödigt törstig .
EN VECKA MED KRUTOV
Under vilken en avhoppare expedieras
och ett älgtest genomförs.
NÄRBILD
SVENSKAN SOM RITAR JAGUAR
Kommande generation S-type ska heta XF och
är delvis designad av svenska Linda Andersson.
CHEFEN KRASCHAR I USA
Vansinniga Crash-A-Rama var nära att sluta
med rullstol för vår emigrerade chefredaktör.
DRÖMGARAGET: JOHAN ÅLANDER
Att tvingas fylla på ett redan överfullt garage.
DAG E HOGSTEN
Landet där Volvo 264 var en drömbil.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se